تم فینال لیگ برتر والیبال زنان چه رنگی است؟

تم فینال لیگ برتر والیبال زنان چه رنگی است؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و مهرسان تهران روز شنبه 28 بهمن در آخرین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان به مصاف یکدیگر می‌روند تا حریف سایپا در فینال مشخص شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از پنجم آبان با حضور هفت تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده است، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها روزهای 17 و 23 بهمن با چهار دیدار پیگیری شد و تیم سایپا با دو برد متوالی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به عنوان نخستین فینالیست به دیدار نهایی راه یافت. اما جدال دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و مهرسان تهران در دور رفت و برگشت یک بر یک مساوی شد تا دیدار سوم تعیین کننده فینالیست دوم لیگ برتر زنان باشد.

دیدار سوم دو تیم ساعت 12 روز شنبه 28 بهمن در سالن شهید میثمی اصفهان برگزار می‌شود و دو تیم برای آخرین بار در این فصل از رقابت‌ها به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم مهرسان در مجموع چهار دیدار خود با فولاد مبارکه سپاهان در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی سه شکست و یک برد به دست آورده است و دو تیم در چهار بازی قبلی خود 19 ست بایکدیگر بازی کردند که نماینده اصفهان 11 ست فاتح میدان بوده است و مهرسان در 8 ست به پیروزی رسیده است.

بنابراین اگر مهرسان در آخرین مسابقه موفق به شکست سپاهان در اصفهان شود، شگفتی آفریده است، زیرا تیم میزبان از نظر داده‌های آماری برتری نسبی نسبت به مهرسان دارد، اما شاگردان نیلوفر حجتی تیمی از پیش باخته نیستند و تا آخرین ثانیه‌های مسابقه برای پیروزی تلاش می‌کنند.

دیدار چهارم دو تیم مهرسان و سپاهان رکورد طولانی‌ترین بازی لیگ برتر زنان سال جاری را با 156 دقیقه به خود اختصاص داد که نکته جالب آماری این مسابقات است. پیش از این مسابقه دو تیم سایپا و سپاهان در دهم آذرماه با 150 دقیقه رکوردار بود.

جدال دو تیم همیشه یکی از بازی‌های طولانی لیگ برتر زنان بوده است و در مجموع بازیکنان مهرسان و سپاهان در چهار دیدار قبلی 565 دقیقه با یکدیگر رقابت کردند که میانگین 141 دقیقه برای هر بازی ثبت شده است.

لیلی توکلی و شهناز برادران مهاجری به عنوان نماینده سازمان لیگ و ناظر فنی و داوری، جدال دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و مهرسان را نظارت خواهند کرد.

هدیه صابری و زهرا شیری نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این مسابقه حساس را برعهده دارند.

دیدار‌های رده‌بندی و فینال لیگ برتر زنان سال 1402 نیز به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هفتم اسفندماه به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

با توجه به قطعی شدن حضور سایپا در فینال، تم نارنجی دیدار نهایی قطعی شده است و باید منتظر نتیجه دیدار دو تیم سپاهان و مهرسان ماند تا دیگر رنگ فینال امسال نیز مشخص شود.

نتایج چهار دیدار قبلی سپاهان و مهرسان در لیگ برتر زنان امسال به قرار زیر است:

مرحله مقدماتی

دور رفت، 12 آبان: فولاد مبارکه سپاهان 3 – مهرسان 2

دور برگشت، هشتم دی‌ماه: مهرسان 2 – فولاد مبارکه سپاهان 3

مرحله نیمه‌نهایی

دور رفت، 17 بهمن: فولاد مبارکه سپاهان 3 – مهرسان یک

دور برگشت، 23 بهمن: مهرسان 3 – فولاد مبارکه سپاهان 2

بازی سوم، 28 بهمن: فولاد مبارکه سپاهان ؟؟ – مهرسان ؟؟

1999