ایران در جام جهانی 2026 داور ندارد!

ایران در جام جهانی 2026 داور ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی – لیست اولیه داوران آسیایی حاضر در جام جهانی 2026 اعلام شد. 

به گزارش فوتبالی، در حالی که حدود دو سال و 4 ماه تا شروع جام جهانی 2026 که در 3 کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد باقی مانده است اما فیفا اقدامات عملی را برای برگزاری این مسابقات آغاز کرده است. 

ساعاتی پیش فیفا لیست اولیه داوران آسیایی که شانس قضاوت در جام جهانی را دارند اعلام کرده است. در این لیست 16 داور حضور دارند اما نامی از داوران ایرانی در این لیست دیده نمی‌شود. 

عبدالرحمن جاسم و سلمان فلاحی (قطر)، محمد العویش و خالد (عربستان)، عمر آل علی و عادل النقبی (امارات)، احمد علی (کویت)، احمد الکاف (عمان)، علیرضا فغانی (استرالیا)، یوسوکی هاراکی و خانم یاماشیتا (ژاپن)، ادهم مخادمه (اردن)، تاتاشیف (ازبکستان)، ما نینگ (چین)، کیم جون (کره)، محمد نظمی (مالزی) داوران آسیایی هستند که نام‌شان در این لیست دیده می‌شود. 

همان طور که می‌بینید نام علیرضا فغانی در این لیست هست اما او مثل جام ملت‌های آسیا 2023 از سوی کشور استرالیا در جام جهانی حضور خواهد داشت. فغانی به این دلیل که 45 ساله شد از لیست داوران بین‌المللی ایران خارج شد.

از ایران موعود بنیادی‌فر می‌توانست در این لیست باشد. چون در جام ملت‌های آسیا هم سوت زده بود. اما فیفا نام او را در لیست اولیه قرار نداده است و این یعنی از ایران هیچ داوری شانس قضاوت در جام جهانی 2026 را ندارد. البته از همین لیست هم نام 8 نفر قبل از شروع مسابقات خط خواهد خورد. باید دید دلیل این اتفاق چیست.

 

1359