جوان 16 ساله بارسلونا دریبل‌زن‌تر از ستاره‌های بزگ دنیای فوتبال

جوان 16 ساله بارسلونا دریبل‌زن‌تر از ستاره‌های بزگ دنیای فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- لامین یامال، در هفته‌های گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای در ترکیب بارسلونا داشت و یکی از مهره‌های کلیدی تیم ژاوی در بازی‌های اخیر بوده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از بهترین استعدادهای این فصل فوتبال اروپا، لامین یامال 16 ساله بود. کسی که توانست در همین فصل به تیم ملی اسپانیا هم راه پیدا کند. او در آخرین بازی برای بارسلونا، توانست 2 گل به ثمر برساند و تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شود که موفق به ثبت دو گل در یک مسابقه می‌شود.

او رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرده و هواداران بارسلونا امید زیادی به او بسته‌اند. یامال به قدری درخشان ظاهر شده که رافینیا حتی پس از گذراندن دوران مصدومیت هم جایی در ترکیب اصلی بارسلونا ندارد و در مقابل گرانادا از روی نیمکت نمایش تیمش را تماشا کرد.

دریبل‌های فانتزی او هواداران بارسا را به یاد نیمار جونیور می‌اندازد؛ اما از طرفی آن‌ها نگران هستند، چون احتمال دارد فشار زیاد بر چنین بازیکنانی که اول راه فوتبالشان هستند، باعث مصدومیت‌های پی‌درپی در سال‌های آتی شود؛ اتفاقی که در بارسلونا برای آنسو فاتی و پدری افتاد.

یامال در 16 سالگی یک آمار فوق‌العاده دیگر هم برای خود به ثبت رسانده است. درصد دریبل‌های موفق او بیشتر از بازیکنانی همچون ژرمی دوکو، لروی سانه و جمال موسیالا است. او در 59.7 درصد تلاش‌هایش برای عبور از بازیکن مقابل موفق بوده، این در حالی است که این عدد برای دوکو 58.6 درصد، برای سانه 55.5 درصد و برای موسیالا 55.1 درصد است.

اگر مدیران و کادر فنی بارسلونا به خوبی از یامال محافظت کنند، او می‌تواند در سال‌های آینده ستاره بی‌بدیل بلوگرانا باشد.

1428