طعنه قلعه‌نویی در رختکن؛ آنها اکرم عفیف دارند و ما...!

طعنه قلعه‌نویی در رختکن؛ آنها اکرم عفیف دارند و ما...!

پایگاه خبری فوتبالی – امیر قلعه‌نویی خودش هم از عملکرد بازیکنانش در بازی با قطر راضی نبوده است.

به گزارش فوتبالی، تلخی شکست تیم ملی ایران در مقابل تیم ملی قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 هنوز فراموش نشده است و انگار خاطره این بازیِ عجیب و این شکست باورنکردنی به این زودی از ذهن فوتبالدوستان ایرانی پاک نمی‌شود.

حقیقت این است که جام ملت‌های آسیا 2023 بهترین فرصت برای تیم ملی ایران بود تا پس از 48 سال دوباره قهرمان آسیا شود. تیم‌های بزرگی مثل عربستان، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ازبکستان در مراحل قبلی حذف شده بودند.

شاگردان قلعه‌نویی کافی بود ابتدا قطر و سپس اردن را شکست بدهند تا قهرمان آسیا شوند. آنها این دو تیم را چند ماه پیش‌تر در تورنمنت چهارجانبه اردن شکست داده بودند. اما این بار ناباورانه به قطر باختند و به بازی فینال با اردن نرسیدند.

بازی برای ایران رویایی شروع شد. سردار آزمون در دقیقه 4 دروازه تیم ملی قطر را باز کرد اما بعد از آن بازیِ بازیکنان تیم ملی ایران به شکل عجیبی افت کرد و قطر توانست قبل از پایان نیمه اول دو گل بزند!

این اتفاق باعث ناراحتی شدید فوتبالدوستان ایرانی شد. اما امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم از شاگردانش بسیار عصبانی شده بود و ظاهرا بین دو نیمه به بازیکنان تیمش حسابی گوشه و کنایه زده است.

البته طعنه قلعه‌نویی به بازیکنان زیاد نبوده است. او فقط یک جمله بر زبان آورده تا عمق ناراحتی‌اش را نشان بدهد. روزنامه جام جم خبر داده است که قلعه‌نویی بین دو نیمه خطاب به بازیکنانش گفته است: «آنها اکرم عفیف دارند ما هم...»!

اکرم عفیف که بهترین بازیکن و بهترین گلزن جام هم شد در بازی مقابل ایران بسیار درخشان ظاهر شد. بازیکنان ایران در مهار او کاملا ناکام ماندند و فوق ستاره قطری هر کاری دلش خواست انجام داد!

برای همین هم بود که قلعه‌نویی آن جمله را به زبان آورد. او معتقد بود در ترکیب تیم ملی ایران ستارگان بیشتر و باکیفیت‌تری حضور دارند اما این که نمی‌توانند ذره‌‌ای از توانایی‌های خودشان را نشان بدهند عجیب است.

نظر قلعه‌‌نویی درست بود. ایران با داشتن ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون می‌‌توانست قطر را شکست بدهد. 

اما قطر که فقط یک یا دو ستاره مثل اکرم عفیف و معز علی را در ترکیبش داشت بهتر بازی کرد و در نهایت برنده شد. از این جهت می‌شد به قلعه‌نویی حق داد که در بین دو نیمه بازیکنان تیمش را ملامت کند!

1359