انتصاب ۲ عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس غیر قانونی بود؟

انتصاب ۲ عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس غیر قانونی بود؟

پایگاه خبر فوتبالی- پیگیری‌های به عمل آمده نشان می‌دهد اضافه شدن ۲ عضو جدید به هیات مدیره پرسپولیس مراحل قانونی را طی نکرده است.

به گزارش فوتبالی، مجمع باشگاه پرسپولیس در حالی صبح امروز در ساختمان باشگاه برگزار شد که پیش از این بر اساس اطلاعیه منتشر شده، دستور جلسه این مجمع بررسی صورت‌های مالی بود اما در این جلسه نمایندگان وزارت ورزش، سید حسن طباطبایی و ابراهیم شکوری را به عنوان دو عضو جدید هیات مدیره این باشگاه انتخاب کردند که با واکنش نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی روبرو شد و حتی خبرهایی مبنی بر اینکه نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی مصوبه انتخاب اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس را امضا نکرده‌اند، نیز منتشر شد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، طبق قانون تجارت اگر قرار باشد اعضای هیات مدیره یک شرکت تغییر کنند باید در اطلاعیه جلسه مجمع آن شرکت، دستور جلسه تغییر اعضای هیات مدیره ذکر شود اما در اطلاعیه مجمع باشگاه پرسپولیس صرفا بررسی صورت‌های مالی قید شده بود، از این رو انتخاب دو عضو جدید هیات مدیره روند قانونی را طی نکرده است. شاید به همین دلیل است که نمایندگان سازمان خصوصی سازی مصوبه انتخاب اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس را امضا نکرده اند.

مجمع باشگاه پرسپولیس متشکل از وزیر ورزش و جوانان، وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر دادگستری است، حال با توجه به اینکه نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی مصوبه مجمع پرسپولیس را امضا نکرده‌اند، باید دید آیا وزیر اقتصاد این مصوبه را امضا می‌کند یا خیر؟

همچنین محمد صادق واعظی، معاون سازمان خصوصی‌سازی دقایقی پس از انتشار این خبر نسبت به انتخاب دو عضو هیات مدیره پرسپولیس توضیح داد: با عنایت به اینکه موضوع تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره شرکت در دستور مجمع نبوده، نماینده سازمان بورس با استناد به مقررات حاکم بر شرکت‌های بورسی و فرابورسی، با طرح این موضوع در این جلسه مخالفت کرد.

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: با طرح این موضوع از سوی نماینده سازمان بورس، مجمع نیز به درستی با طرح موضوع تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره، با استناد به قوانین و مقررات موضوعه در این زمینه مخالفت کرد.

7474