بهترین بردهای تاریخ دربی‌های لندن در چه تاریخی ثبت شدند؟

بهترین بردهای تاریخ دربی‌های لندن در چه تاریخی ثبت شدند؟

پایگاه خبری فوتبالی- آرسنال در جریان دیدارهای این هفته لیگ برتر انگلیس، موفق شد با 6 گل، رقیب همشهری خود، یعنی وستهام یونایتد را در هم بکوبد.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت‌های این هفته لیگ برتر انگلیس، تیم‌های آرسنال و وستهام یونایتد در ورزشگاه لندن استادیوم به مصاف همدیگر رفتند که در نهایت، توپچی‌ها موفق شدند با 6 گل از سد وستهام یونایتد عبور کنند و خودشان را در کورس قهرمانی نگه دارند.

در این بازی، ویلیام سالیبا، گابریل ماگالایش، دکلان رایس و لئون تروسار هر کدام یک بار برای قرمزهای شهر لندن گلزنی کردند و همچنین بوکایو ساکا، دو گل دیگر آرسنال را وارد دروازه آرئولا کرد.

اما نکته جالب توجه در مورد این مسابقه، این است که پیروزی 6 گله آرسنال مقابل وستهام، تبدیل به یک‌طرفه‌ترین بازی میان دو تیم لندنی در تاریخ لیگ برتر انگلیس است.

هرچند که باید اشاره کرد، دو دربی لندن دیگر نیز در تاریخ لیگ برتر با نتیجه مشابه به اتمام رسیدند.

در اکتبر 2011، فولام موفق شد با نتیجه 6-0 از سد کویینز پارک رنجرز عبور کند. دیگر پیروزی 6 گله در تاریخ دربی‌های لندن، در دیدار چلسی و آرسنال در ماه مارس سال 2014 رقم خورد؛ جایی که آبی‌ها آرسنال را تحقیر کردند. در آن بازی خاطره‌انگیز، ساموئل اتوئو، آندره شورله، ادن آزار، اسکار و محمد صلاح برای چلسی گلزنی کردند.

در پایان بازی، ژوزه مورینیو، سرمربی وقت چلسی، پیش از به صدا در آمدن سوت پایان به رختکن تیمش رفت. رسانه‌ها حدس زدند که او نمی‌خواهد در پایان بازی با آرسن ونگر روبه‌رو شود؛ اما سرمربی پرتغالی در مصاحبه پس از بازی خود، در واکنشی جالب نسبت به این اتفاق گفت: «به‌نظرم بازی تمام شده بود و من زودتر رفتم تا نتیجه بازی را به همسرم گزارش بدهم!»

1428