رکورد دار دوی ماراتن جهان در سن 24 سالگی درگذشت

رکورد دار دوی ماراتن جهان در سن 24 سالگی درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - کلوین کپتوم رکورد دار دوی ماراتن جهان و قهرمان مسابقات ماراتن لندن و مربی او در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش فوتبالی، نخست وزیر سابق کنیا تایید کرد که نه تنها کپتوم بلکه مربی او نیز درگذشته است و اجساد آنها به سردخانه منتقل شده است.  این تصادف در جاده ای بین دو شهر غربی کنیا رخ داده است. این محل که ارتفاع بالایی نسبت به سطح دریا دارد، به یک زمین تمرینی برای دوندگان دوی استقامت تبدیل شده است. 

رایلا اودینگا نخست وزیر سابق کنیا در این باره نوشت :" خبری ویران کننده چرا که در حال سوگواری برای درگذشت یک شخصیت شگفت انگیز یعنی کلوین کیپتوم، رکورد دار دوی جهان و نماد دو و میدانی کنیا هستیم. او در کنار مربی اش به شکل تراژیکی در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند. به عزیزانش، دوستانش و کل جامعه دو و میدانی تسلیت می گویم. کشور ما برای درگذشت یک قهرمان واقعی عزاداری می کند."

کیپتوم سال گذشته در مسابقات دوی ماراتن لندن رکوردی جدید را به جا گذاشت و در مدت دو ساعت و یک دقیقه و 25  ثانیه توانست کل مسیر را بدود.  او همچنین در مسابقات شیکاگو با رکورد دو ساعت و 35 ثانیه بهترین رکورد تاریخ را به ثبت رساند و رکورد هموطنش الیود کیپچوگه را شکست. 

4125