سومین فینال عربی جام ملت‌ها قهرمان جدیدی معرفی می‌کند؟

سومین فینال عربی جام ملت‌ها قهرمان جدیدی معرفی می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- جدال قطر و اردن، سومین فینال تمام عربی جام ملت‌های آسیا است. 

 به گزارش فوتبالی، تا پیش از فینال امروز که شاید هیچ کسی قبل از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فکرش را هم نمی‌کرد که دو پای آن قطر و اردن باشند اما این دو تیم با پیروزی مقابل ایران و کره جنوبی به عنوان دو مدعی اصلی قهرمانی، موفق شدند به فینال مهمترین تورنمنت ملی قاره بزرگ برسند.

پیش از این دو فینال تماما عربی دیگر در طی دوره‌های 1996 و 2007 شکل گرفته بود که اتفاقا بازی‌های کم گلی هم از آب درآمده بود و در هر دو فینال جمعا یک گل ثبت شده است است. 

 در سال 1996 دو تیم عربستان و امارات اولین فینال تماما عربی مهمترین تورنمنت قاره کهن را برگزار کردند که در آن بازی عربستان – که در مرحله نیمه نهایی و در ضربات پنالتی از سد شاگردان محمد مایلی‌کهن گذشته بود - در ضربات پنالتی توانست امارات میزبان را شکست بدهد و به سومین قهرمانی‌اش در جام ملتها برسد. افتخاری که از آن  به بعد نصیب این کشور نشده است.

بعد از گذشت 21 سال در یکی از عجیب و غریب‌ترین دوره‌های رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که برای اولین بار به میزبانی چهار کشور برگزار می‌شد و استرالیا برای نخستین مرتبه در آن حضور پیدا می‌کرد در عین ناباوری دو تیم عربستان و عراق به دیدار پایانی راه پیدا کردند تا دومین فینال تماما عربی جام ملت‌های آسیا را برگزار کنند.

 عراق که در آن دوره با حسابی شگفتی‌ساز شده بود و به مثابه اردن این دوره از رقابت‌ها بود توانست با تنها گل یونس محمود حریفش را شکست دهد و فاتح جام ملت‌های آسیا 2007 شود و برای اولین بار با جام قهرمانی این تورنمنت عکس یادگاری بگیرد.

 حالا باید ببینیم بعد از گذشت 16 سال که دوباره شاهد یک فینال تماما عربی هستیم قطر می‌تواند از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند یا که اردن برای اولین بار جام قهرمانی این رقابت‌ها را به آغوش می‌کشد؟ 

 

9098