روایت ابراهیمی از دو بازی با ژاپن و قطر؛ در رختکن تیم ملی چه خبر بود؟

روایت ابراهیمی از دو بازی با ژاپن و قطر؛ در رختکن تیم ملی چه خبر بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – هافبک تیم ملی معتقد است که گل ژاپن به آنها کمک کرده است تا بتوانند به بازی برگردند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران در شرایطی مقابل قطر شکست خورد و از جام ملت‌های آسیا کنار رفت که بسیاری ایران را پس از ژاپن جدی‌ترین مدعی قهرمانی می‌دانستند. ایران که با شکست ژاپن شانس بسیار بالایی برای کسب قهرمانی داشت، از صعود به فینال بازماند تا تمام تیم‌هایی که مدعی اول کسب جام بودند، از رقابت‌ها کنار رفته باشند.

با این حال اما یکی از ماندگارترین بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا که قطعا سال‌ها در یادها خواهد ماند، بازی با ژاپن خواهد بود. تیم ملی ایران که با شکست یک گله به رختکن رفت، در نیمه دوم با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد به بازی برگردد و در دقایق پایانی حکم صعود به نیمه نهایی را کسب کند. با این وجود شاید برای بسیاری سوال باشد که تیم ملی چگونه در نیمه دوم بیدار شد و به بازی برگشت

امید ابراهیمی که یکی از ارکان موفقیت تیم ملی در دیدار با ژاپن بود، در خصوص اتفاقات رختکن بین دو نیمه دیدار با ژاپن اینگونه توضیح داده است:" تا قبل از گل ژاپن استرس و دستپاچگی داشتیم اما وقتی گل را دریافت کردیم چیزی در وجودمان آزاد شد و راحت بازی کردیم. در همان نیمه اول، دو، سه موقعیت گلزنی بدست آوردیم. امیر قلعه‌نویی در بین دو نیمه بیشتر به لحاظ روحی صحبت می‌کرد و می‌گفت چرا خودتان را باور ندارید؟ شما بهتر از ژاپن هستید. بازیکنان هم به این فکر کردند چیزی برای از دست دادن نداریم و برویم و ژاپن را له‌ کنیم. قلعه‌نویی تأکید کرد از لحظه‌ای که نیمه دوم شروع می‌شود دوست ندارد بازیکنی یک پا عقب بگذارد و همه نترس بازی کنند. قلعه‌نویی اعتقاد داشت بازیکنان از نظر فنی بهتر از ژاپن هستند. همه پشت هم نیمه دوم فشار آوردیم و توانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. فکر کنم از بهترین بازی‌هایی بود که تیم ملی در تاریخ جام ملت‌ها داشت." 

ابراهیمی که در دیدار با قطر هم از ابتدا در ترکیب بود و در ابتدای نیمه دوم جای خود را به محمد محبی داد، در خصوص شکست مقابل میزبان رقابت‌ها و شرایط رختکن گفت: " در بین دو نیمه بازی با قطر قلعه‌نویی گفت من نمی‌دانم که چرا شما این چنین بازی می‌کنید. از روز اولی که به اردو آمدیم، او گفت من نگران هیچ تیمی نیستم و فقط نگران بازیکنانم هستم که کیفیت خودشان را نداشته باشند. قلعه‌نویی در بازی با قطر هم همین جمله را گفت که چرا شرایط خودتان را ندارید. پس از بازی حدود دو ساعت در رختکن حضور داشتیم و بازیکنان یک کلمه حرف نزدند چون نایی برای حرف زدن نداشتند. خودمان را در فینال می‌دیدیم. هیچ بازیکنی در رختکن دل و دماغ دوش گرفتن هم نداشت. حس عجیبی در رختکن بود و سپس قلعه‌نویی آمد و گفت بازی تمام شده و شما تلاش‌تان را انجام دادید."

۲۶۳۶