اهداف فرا فوتبالی ساحل عاج از میزبانی جام ملت های آفریقا

اهداف فرا فوتبالی ساحل عاج از میزبانی جام ملت های آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی- ساحل عاج با میزبانی از جام ملت های آفریقا به دنبال اهداف مهم تری از فوتبال بوده است.

به گزارش فوتبالی ، طبق خبر سی ان ان دولت ساحل عاج امیدوار است که میزبانی این دوره جام ملت‌های آفریقا ، روند بازسازی این کشور از زمان پایان جنگ داخلی در سال ۲۰۱۱ را تسریع کند. به گفته سخنگوی دولت ساحل عاج، این کشور دست‌کم یک میلیارد دلار برای میزبانی این مسابقات هزینه کرده و در این راه چهار ورزشگاه جدید ساخته و دو استادیوم قدیمی دیگر را نیز بازسازی کرده است.

علاوه بر این، فرودگاه‌ها، جاده‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌های پنج شهر میزبان مسابقات، یعنی آبیجان، بواکه، کورهوگو، سن پدرو و پایتخت این کشور یاموسوکرو نیز از نو ساخته یا بازسازی شده‌اند. بخشی از هزینه هنگفت بزرگترین بازسازی در بین کشورهای غرب آفریقا از زمان جنگ‌های داخلی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۲ و ۲۰۱۱-۲۰۱۰، از وام ۳/۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول (IMF) در آوریل گذشته، تأمین شده است.

در رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر ثروت که توسط صندوق بین المللی پول انجام شده است، ساحل عاج، رتبه ۱۳۸ را در میان ۱۹۰ کشور جهان در اختیار دارد. در نتیجه با وجود رشد هشت درصدی اقتصاد این کشور پس از ریاست جمهوری آلسان اوتارا، کارمند سابق صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۰، این هزینه برای برخی نگران کننده است.

۱۰۰۹