حذف شرم‌‌آور کره جنوبی از جام ملت‌ها؛ شمشیرها برای کلینزمن بیرون آمد!

حذف شرم‌‌آور کره جنوبی از جام ملت‌ها؛ شمشیرها برای کلینزمن بیرون آمد!

پایگاه خبری فوتبالی – موقعیت سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی مقابل اردن در نیمه نهایی جام ملت‌‌های آسیا که رسانه‌های کره‌ای آن را شرم‌آور و تحقیرآمیز توصیف کردند به شدت متزلزل شده است.

به گزارش فوتبالی، چیزی که باعث عصبانیت شدید کره‌ای‌ها شده این است که آنها به تیمی دو بر صفر باختند که در رده بندی جهانی 64 پله پایین‌تر از آنهاست. کره به داشتن فوق ستاره‌ای مثل سون هیونگ مین می‌بالید اما نتوانست حتی یک شوت در چهارچوب دروازه اردن بزند!

یورگن کلینزمن قبل از شروع جام قول قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را داده بود اما بعد از حذف مقابل اردن گفت علیرغم این که تیمش مستحق شکست بوده اما قصد ندارد نیمکت تیم ملی کره را ترک کند!

جالب این که برخی ستاره‌های تیم ملی کره به طور علنی از کلینزمن حمایت کرده‌اند. مثلا سون هیونگ مین گفته است که سرمربی 59 ساله آلمانی قوی‌تر از قبل برمی‌گردد. اما واکنش طرفداران و رسانه‌ها در کره متفاوت و کوبنده بود. آنها مدعی شدند که فروپاشی کره جنوبی مقابل اردن آخرین نمونه از تاکتیک‌های سوال برانگیز و چنیش تیم بوده است!

اما چیزی که باعث شد حملات منتقدان کلینزمن تندتر شود لبخندی بود که او پس از شکست فاجعه‌بار مقابل اردن داشت. مثلا وبسایت هانکوک اسپورتس در این باره نوشت: «وقتی بازیکنان داشتند ناامیدی و لبخندهای تلخ خودشان را به دوربین‌ها نشان می‌دادند، چهره کلینزمن پر از لبخند شده بود.»

حقیقت این است که کلینزمن پیش از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی، هرگز گزینه محبوبی در بین هواداران کره‌ای نبود. او روز گذشته و پس از شکست مقابل اردن در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه که پرسیده بود آیا استفعا می‌دهد یا نه گفت: «من مسابقات را تجزیه و تحلیل می‌کنم و با مسئولان فوتبال کره جنوبی حرف می‌زنم. جز این‌ها کار دیگری نمی‌کنم.»

کلینزمن خوش‌شانس بود که یک گوش شنوای دلسوز مثل سون هیونگ مین پیدا کرده است. سون پس از پایان مسابقه بارها و بارها از هواداران تیم ملی کره عذرخواهی کرد و گفت برای کلینزمن متاسف است.

سون گفت: «حتی قبل از شروع مسابقات هم نگاه‌ها به کلینزمن بسیار منفی بوده و به دلیل معتقدم مربی فشار بسیار زیادی را تحمل کرده است. اما با وجود این شرایط سخت، او به خوبی توانست از پس کار بربیاید.»

کره جنوبی در همه مسابقاتش در جام ملت‌های آسیا از حریفانش برتر بود. آنها در 4 مسابقه موفق شدند در دقایق تلف شده گل بزنند. رسانه‌های کره‌ای به دلیل این که تیم‌ ملی کره در دقایق آخر و «لحظه مرگ» برمی‌گشت به تیم‌شان لقب «تیم زامبی» داده بودند!

وب سایت MK SPORTS در یک مطلب انتقادیِ بی‌رحمانه نوشت: «تیم کلینزمن عملکردی رقت‌انگیز داشته است. کره با مدل بازی‌اش کاری کرد که اردن شبیه تیم ملی برزیل به نظر برسد. کره جنوبی در یک مسابقه هم «الهام‌بخش» به نظر نرسید. این تیم بدون این که بجنگد شکست خورد.»

کلینزمن از همان روز اول که از زندگی در کره جنوبی امتناع کرد و به دلیل سابقه مربی‌گری‌اش که هیچ شباهتی به دوران درخشان بازی‌اش نداشت مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود. او را به عنوان مربی فقط در 3 سالی که هدایت تیم ملی آمریکا را بر عهده داشت و قهرمان جام طلایی قاره شد می‌شناسند. کلینزمن پیش از این که هدایت کره جنوبی را بر عهده بگیرد در فصل 2019 – 2020 به مدت 10 هفته سرمربی هرتابرلین بود. 

حالا این روز همه به یاد خوش‌بینی مفرط او افتاده‌اند و بیشتر از قبل از کلینزمن عصبانی شده‌اند. کلینزمن قبل از شروع جام به خبرنگاران کره‌ای گفته بود هتل‌های خودشان را تا روز دهم فوریه یعنی روز برگزاری بازی فینال رزرو کنند! کلینزمن گفته بود یک مربی همیشه باید مثبت‌نگر باشد اما حالا حذف کره جنوبی ظرفیت قدرت او آزمایش خواهد کرد.

1359