ترکیب احتمالی تیم ملی برابر قطر؛ بازگشت طارمی و حاج‌صفی در حضور محبی

ترکیب احتمالی تیم ملی برابر قطر؛ بازگشت طارمی و حاج‌صفی در حضور محبی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی در مصاف امروزش برابر قطر با چند تغییر نسبت به رویارویی مرحله قبلی وارد زمین خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از بازی نیمه‌نهایی گفت:«براساس برداشتی که از حریف داریم، تغییرات در ترکیب تیم ملی انجام می‌شود. ترکیب روز بازی مشخص می‌شود ولی حتما برابر قطر تغییراتی خواهیم داشت. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به خاطر نزدیک بودن زمان مسابقات به هم، نیاز به تغییرات داریم». پایان محرومیت طارمی، سبک بازی حاج‌صفی و درخشش محبی، دلایل ورودشان به ترکیب تیم ملی است. درعوض قایدی به نیمکت‌نشینی‌اش ادامه می‌دهد و کنار دستش هم احتمالا امید ابراهیمی را خواهد دید. بعد از غیبت کنعانی‌زادگان برابر سوریه و طارمی جلوی ژاپن، برای اولین بار در این دوره جام ملتها، تیم ملی در مرحله حذفی محرومی ندارد.

* درون دروازه: همان همیشگی

به اینکه کسی جز علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی قرار بگیرد، حتی خود نیازمند و حسینی هم فکر نمی‌کنند. گلر شماره یک تیم ملی تا اطلاع ثانوی که ممکن است یک دهه هم طول بکشد کسی جز بیرانوند نخواهد بود مگراینکه خودش تصمیم بگیرد مانند رحمتی، بازنشسته ملی شود. بیرانوند امشب این فرصت را دارد که با بسته نگه داشتن دروازه‌اش و ثبت هفتمین کلین‌شیت در تاریخ جام ملتها اولا بالاتر از عابدزاده قرار گرفته و برترین گلر ایرانی این بازیها شود و ثانیا به یک قدمی صدرنشین جدول کلین‌شیت کلی بازیها برسد.

* خط دفاع: بازگشت کاپیتان

با توجه به مصدومیت محرمی و حسینی و نمایش فوق‌العاده ضعیف چشمی، حضور رضاییان، کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده قطعی است. فقط می‌ماند مدافع چپ و انتخاب یک نفر از بین میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی. با توجه به عدم توانایی معز علی به بازی روی خط طولی و همچنین فضای بکر پشت مدافعان کناری قطر بخصوص در راست، احتمال بازی حاج‌صفی بیشتر است که قدرت ارسال پاس‌های قطری دارد و طراح دور بهتری نسبت به محمدی است. 

* خط میانی: بدون ستاره‌ها

از بین امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی، یک نفر باید به نیمکت تبعید شود. قطر برخلاف ژاپن، فقط اکرم عفیف را به عنوان مغز متفکر دارد بنابراین به 2 هافبک دفاعی نیازی نیست. ابراهیمی با وجود نمایش درخشان برابر سامورایی‌ها با توجه به شرایط بازی، روی نیمکت خواهد رفت. احتمال ادامه حضور محبی در ترکیب اصلی، بسیار زیاد است. دوندگی و جنگندگی او در کنار روحیه‌ای که گرفته، شانس حضور او را بیشتر از قایدی می‌کند. قایدی برخلاف ابتدای جام، نیمکت‌نشین می‌شود تا نقش ژوکر را بازی کند.

* خط حمله: زوج طلایی

بازگشت طارمی یعنی تشکیل زوج درخشان او و آزمون در خط حمله. طارمی سابقه بازی در قطر را دارد و بخصوص اگر عنابی‌ها بسان بازی قبلی با 3 مدافع وارد زمین شوند، احتمالا ستاره بازی خواهد شد.

* روی سکو

صادق محرمی و مجید حسینی با توجه به از دست دادن جام ملتها بابت مصدومیت به زندگی روی سکو روی آورده‌اند. قلعه‌نویی باید روی نام بازیکن دیگری هم خط قرمز بکشد که احتمالا یکی از بین سامان فلاح و آریا یوسفی خواهد بود و شانس اولی، بیشتر است.

* ترکیب احتمالی تیم ملی 

  علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، محمد محبی،  مهدی طارمی،  سردار آزمون

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی