کری‌خوانی حسن الهیدوس جلوی چشم ملی‌پوشان ایران قاب شد

کری‌خوانی حسن الهیدوس جلوی چشم ملی‌پوشان ایران قاب شد

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ایران نمی‌خواهد اجازه بدهد تا رویای فینال «تمام عربی» شکل بگیرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران که با شکست دادن ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی، به دیدار نیمه نهایی رسیده است امروز مقابل تیم ملی قطر قرار می‌گیرد. برنده این بازی در فینال به مصاف تیم ملی اردن خواهد رفت.

بازی با تیم قطر اصلا آسان نیست. این تیم ستاره‌هایی مثل اکرم عفیف، معز علی و حسن الهیدوس را در اختیار دارد. به علاوه آنها میزبان مسابقات هستند و در بازی امروز مقابل ایران تقریبا همه سکوهای ورزشگاه در اختیار هواداران این تیم است.

از طرفی قطر و حتی اردن از حمایت سایر هواداران تیم‌های عربی هم سود می‌برند. الان هواداران تیم‌های عربی که خودشان حذف شده‌اند از صعود اردن به فینال خوشحال هستند و به شدت دوست دارند قطر هم به فینال برسد تا شاهد یک فینال تمام‌عربی باشند.

این تمایل تقریبا در بین خود بازیکنان و کادر فنی تیم‌های عربی هم دیده می‌شود. مثلا «محمد مکنو» سرپرست تیم ملی اردن پس از پیروزی مقابل کره جنوبی و صعود به فینال جام ملت‌های آسیا روی تخته وایت برد رختکن استادیوم احمد بن علی نوشت: «پیش به سوی استادیوم لوسیل (محل برگزاری فینال) و آماده کسب قهرمانی...با آرزوی موفقیت برای قطر در بازی فردا.»

از طرفی چند روز پیش و پس از این که قطر موفق شد ازبکستان را در مرحله یک چهارم نهایی شکست بدهد حسن الهیدوس در مصاحبه با روزنامه الرایه قطر گفت: «اکنون در نیمه نهایی هستیم و قطعاً با تیم قدرتمندی روبرو خواهیم بود و باید با همه احتمالات کنار بیاییم. تیم ایران قدرتمند و خطرناک است. آنها در نیمه دوم توانستند بازی مقابل تیم قدرتمند ژاپن را به نفع خود تمام کنند. امیدوارم هواداران‌مان را خوشحال کنیم و در فینال به مصاف اردن برویم.»

این تمایل جمعی برای حضور دو تیم عربی در فینال باعث افزایش انگیزه بازیکنان تیم ملی ایران برای بازی با قطر شده است. کادر فنی تیم ملی هم یک اقدام انگیزشی جالب در این راستا انجام داده است.

محمدرضا احمدی گزارشگر بازی‌های ایران در این جام که در حال حاضر در قطر است خبر داده که کادر فنی تیم ملی ایران، صحبت‌های حسن الهیدوس را که گفته بود «فینال تمام عربی خواهیم دید» در ابعاد بزرگ روی کاغذ پرینت گرفته‌اند و جلوی اتاق و کمپ تیم ملی نصب کرده‌اند.

این اقدام کادر فنی می‌تواند انگیزه پیروزی بر قطر را نزد بازیکنان تیم ملی ایران بالاتر ببرد.

1359