بازی‌های تدارکاتی بزرگ؛ راز پیشرفت اردن این است!

بازی‌های تدارکاتی بزرگ؛ راز پیشرفت اردن این است!

پایگاه خبری فوتبالی – اردن لژیونرهای زیادی ندارد اما سعی کرده است این کمبود را با امکانات دیگری جبران کند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی اردن شب گذشته موفق به خلق یک شاهکار شد. این تیم موفق شد در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا کره جنوبی را با دو گل شکست بدهد و به فینال برسد.

این اولین حضور اردن در فینال جام ملت‌های آسیاست. حریف این تیم در فینال هم امروز مشخص می‌شود. برنده بازی ایران و قطر به فینال می‌رسد تا روز شنبه هفته آینده با اردن برای قهرمانی در آسیا بجنگد.

بدون هیچ تردیدی کسی فکر نمی‌کرد تیم ملی اردن بتواند در حضور تیم‌هایی مثال عربستان، ژاپن، استرالیا، ازبکستان، عراق و کره جنوبی به فینال برسد. اما این تیم با شکست دادن تیم‌هایی مثل تاجیکستان و کره جنوبی در مراحل حذفی فینالیست شد.

نگاهی به لیست بازیکنان اردن نشان می‌دهد آنها لژیونرهای زیادی ندارند. موسی التامری معروفترین و بهترین بازیکن اردن است که در مون پلیه فرانسه بازی می‌کند. بقیه لژیونرهای اردن در قطر یا مالزی بازی می‌کنند.

روشن است که اردن با بازیکنانی در این سطح نمی‌توانسته به فینال آسیا برسد. بنابراین آنها سعی کردند کمبود لژیونر و بازیکن سطح بالا را به شکل دیگری جبران کنند. برای همین سعی کردند با تیم‌های بزرگ و قدرتمندتر از خودشان بازی تدارکاتی برگزار کنند.

این تیم در یکی دو سال اخیر بازی‌های تدارکاتی‌اش را در مقابل تیم‌هایی مثل اسپانیا، صربستان، جاماییکا، نروژ، آذربایجان، ایران، قطر و ژاپن برگزار کرده است.

در بعضی از این مسابقات هم به سختی شکست خورده است. مثلا در آخرین بازی تدارکاتی قبل از شروع جام ملت‌های آسیا 2023 با نتیجه 6 بر یک مغلوب ژاپن شد.

اما بازی با این تیم‌های بزرگ باعث شد بازیکنان اردن با بازیکنان بزرگ‌تر و قوی‌تر از خودشان تنه‌به‌تنه بشوند و ترس‌شان از تیم‌های بزرگ بریزد. برای همین هم بود که از همان بازی اول‌شان در جام ملت‌های آسا مقابل مالزی با اعتماد به نفس بسیار زیادی بازی کردند.

این رویاروییِ مدام با تیم‌های قوی‌تر باعث شد استانداردهای بازیکنان این تیم بالاتر برود. مثلا «یزان النعیمات» که در هر دو بازی با کره جنوبی به این تیم گل زد در باشگاه نه چندان قدرتمند الاهلی قطر بازی می‌کند اما او با 24 سال سن و انجام 43 بازی ملی به این سطح فوق‌العاده رسیده است.

برای تیم‌هایی مثل اردن که لیگ سطح بالایی ندارند و بازیکنان‌شان به سختی لژیونر می‌شوند انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ بهترین راه پیشرفت است. اردن این کار را انجام داد و حالا به فینال جام ملت‌های آسیا رسیده است.

1359