یادداشت سعید مظفری‌زاده؛ بهتر بود حرفی درباره داور کویتی نمی‌زدیم

یادداشت سعید مظفری‌زاده؛ بهتر بود حرفی درباره داور کویتی نمی‌زدیم

پایگاه خبری فوتبالی- این یادداشت را سعید مظفری‌زاده داور سرشناس فوتبال ایران در سالیان گذشته، به صورت انحصاری برای پایگاه خبری فوتبالی نوشته است: 

یک: کنفدراسیون فوتبال آسیا تقریبا 48 ساعت قبل از بازی ایران و قطر، داور این مصاف را معرفی کرد. داوری که انتخابش باعث تعجب خیلی‌ها شد. قبل از نوشتن و اظهارنظر درباره داور بازی، نگاهی به فوتبال کویت در این چند سال خودش خیلی چیزها را نشان می‌دهد. 

دو: اینکه احمد العلی، داور معروفی نیست کاملا طبیعی است. فوتبال کویت چند سالی را در حالت تعلیق سپری کرده و به همین دلیل، چنین داوری نمی‌توانسته وارد بازیهای بین‌المللی بشود. ولی پس از پایان این تعلیق، احمد العلی توانسته خودش را وارد سیکل مردان مورداعتماد کنفدراسیون فوتبال آسیا کند. اینکه او 5 بازی لیگ قهرمانان را در این فصل سوت زده و یا حالا باید چهارمین بازی‌اش در جام ملتها را قضاوت کند، نشان از اعتمادی دارد که به او شده و قطعا هم بی‌دلیل نبوده است.

سه: احمد العلی در این دوره، 3 بازی را سوت زده و داوری کاملا معمولی نشان داده که شاید بتوان با یک نگاه بدبینانه انتخابش را به قدرت ویژه قطر درخصوص ماجرای داوری فوتبال آسیا ربط داد. به هر حال، مسئول دپارتمان داوری AFC قطری است. با توجه به حضور V.A.R هیچ صحنه‌ای و اتفاقی از چشم داور دور نخواهد ماند. بنابراین بدون هیچ نگرانی باید وارد زمین شویم. اشتباهات داوری، طبیعی است ولی در این سطح از بازیها، به یمن کمک داور ویدئویی، به کمترین حد خود رسیده است. 

چهار: به همین دلیل هم بهتر بود سرمربی تیم ملی و سعید عزت‌اللهی که همراه او به کنفرانس خبری قبل از بازی رفت، اظهارنظری درخصوص داور بازی نمی‌کردند و نسبت به سوالاتی در این خصوص، بی‌تفاوت بودند. بازیکنان ما به دلیل حضور در سطح اول فوتبال اروپا، کاملا به نحوه داوری بازیها واقف هستند و بعید می‌دانم مشکلی برابر قطر از حیث قضاوت احمد علی داشته باشیم.

4326