توصیه قطبی به ایران برای بازی با کره؛ بعد از گل اول عقب نکشید!

توصیه قطبی به ایران برای بازی با کره؛ بعد از گل اول عقب نکشید!

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی اسبق تیم ملی ایران شناخت بالایی از فوتبال کره جنوبی دارد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده است. روز سه‌شنبه در این مرحله کره جنوبی با اردن بازی می‌کند و چهارشنبه در بازی دوم ایران با میزبان مسابقات قطر.

پیش‌بینی اغلب کسانی که مسابقات را دنبال می‌کنند این است که دو تیم ایران و کره جنوبی به فینال می‌رسند و باید روز یکشنبه در مهم‌ترین تقابل تاریخ دو تیم، برای قهرمانی در آسیا بجنگند.

افشین قطبی سرمربی اسبق تیم ملی یکی از کسانی است که می‌تواند ایده‌های خوبی به تیم ملی ایران بدهد. چرا که او 4 سال در تیم ملی کره جنوبی دستیار سرمربی این تیم بوده است و شناخت خوبی از فوتبال کره دارد.

قطبی البته می‌گوید زود است به استقبال بازی با کره برویم. چرا که ابتدا باید قطر را شکست بدهیم: «بازی با قطر آسان نخواهد بود، این تیم میزبان است و تجربه‌های زیادی دارد. ما باید با همان روحیه که بازی را با ژاپن تمام کردیم، بازی با قطر را شروع کنیم. باید تمرکزمان را برگردانیم و سعی کنیم قطر را شکست بدهیم. تمام تیم‌های آسیا از سردار آزمون و مهدی طارمی می‌ترسند. اما ما هم باید مراقب اکرم عفیف و معز علی باشیم.»

قطبی درباره تقابل احتمالی با کره جنوبی هم یک توصیه برای تیم ملی ایران دارد: «با توجه اتفاقاتی که دوره‌های قبل افتاد انگار ایران و کره باید در جام ملت‌ها با یکدیگر بازی کنند. وقتی به مرحله‌های آخر می‌رسیم ممکن است یک صحنه یا یک اتفاق، اختلافِ بین باخت یا پیروزی باشد. در بازی با کره این اهمیت دارد که اگر یک گل جلو هستید نباید عقب نشینی کنید و باید به گل بعد فکر کنید و مالکیت توپ را داشته باشید.» 

1359