دوئل جذاب قطر- ایران؛ دو نفر به یک نفر

دوئل جذاب قطر- ایران؛ دو نفر به یک نفر

پایگاه خبری فوتبالی- جدول پاس گل‌ها یکی از فاکتورهایی است که یکی از بازیکنان ایرانی توانسته در صدر آن قرار بگیرد و در بازی با قطر حریف سرسختی را مقابل خود خواهد دید.

به گزارش فوتبالی، بازی ایران و قطر علاوه بر یک نبرد تیمی جذاب و بسیار حساس، نبردهای فردی هم دارد. اکرم عفیف به عنوان ستاره قطر به دنبال این است تا با کمک برای رساندن تیمش به فینال بتواند خودش هم به عنوانی فردی دست پیدا کند.

 او در این مسیر نبردی بسیار سخت با خط آتش تیم ملی ایران یعنی مهدی طارمی و سردار آزمون دارد. اکرم عفیف باید در 2 جدول با بازیکنان ایرانی رقابت کند تا شاید بتواند یکی از این عناوین را به دست بیاورد. در جدول گلزنان اکرم عفیف با 4 گل زده در رده دوم بهترین گلزنان آسیا قرار دارد و مهدی طارمی هم 3 گل زده است. اکرم عفیف از 7 شوت در چارچوبی که به سمت حریفان زده توانسته 4 گل به ثمر برساند. مهدی طارمی هم در خطرناک‌بودن شوت‌هایش چیزی کم از عفیف نداشته است و او هم با 6 شوت در چارچوب 3 گل زده است. طارمی که بازی با ژاپن را از دست داد و نتوانست آمارش را بهبود بدهد حالا باید در بازی با قطر جبران مافات کند. 

هر 2 مهاجم باید برای رسیدن به ایمن حسین 6 گله تلاش کنند. بازیکنی که به همراه عراق حذف شده است و این فرصت را به طارمی و عفیف داده تا با ماندن بیشتر در جام شانس کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها را داشته باشند. 

دو مهاجمی که آمارشان شباهت‌های زیادی با هم دارد اما یک تفاوت عمده آن‌ها در بازیسازی است. اکرم عفیف همزمان در 2 جدول حضور دارد. بازیکنی که در جام ملت‌های پیش توانست عنوان بهترین پاسور را به دست بیاورد امسال هم به دنبال تکرار این عنوان است و در این زمینه با دیگر بازیکن ایرانی یعنی سردار آزمون رقابت می‌کند. در این جدول بازیکن ایرانی رتبه بالاتری دارد. آزمون با 3 پاس گل به همراه علی جاسم از عراق در حال حاضر بهترین پاسورهای آسیا هستند. اکرم عفیف هم 2 پاس داده است و در این بازی می‌تواند خودش را به صدر جدول برساند.

 مقایسه آمار این 2 بازیکن بسیار جالب است. آزمون که دقایقی کمتر از عفیف بازی کرده است فقط با 3 پاس کلیدی توانسته 3 پاس گل به ثبت برساند! این در حالی است که عفیف با 11 پاس کلیدی، 2 پاس گل داده است. 32 پاس صحیح آزمون در این جام در مقابل 130 پاس صحیح عفیف هم تفاوت جالب دیگری را میان آمار دو بازیکن رقم زده است. همکاری زوج آزمون و طارمی در این بازی می‌تواند هم ایران را به فینال برساند و هم هر 2 بازیکن را در این نبرد انفرادی پیروز کند.

4326