لشگری: روسیه در ۴ وزن برای کشتی ما خطرناک است/ کلاس کشتی ایران پایین آمده است

لشگری: روسیه در ۴ وزن برای کشتی ما خطرناک است/ کلاس کشتی ایران پایین آمده است

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به ارزیابی تیم اعزامی به جام یاریگین پرداخت.

به گزارش فوتبالی، احسان لشگری مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد حضور تیم منتخب کشتی آزاد ایران در رقابت های جام ایوان یاریگین روسیه، عنوان کرد: مسابقات جام یاریگین هم یک رقابت بین المللی با حضور 20 تیم دنیا بود و هم رقابت های انتخابی تیم کشتی آزاد روسیه محسوب می شد و به جز وزن 74 کیلوگرم که به سیداکوف استراحت داده بودند، در سایر اوزان تمامی مدعیان حضور داشتند.

وی تصریح کرد: قطعا سطح مسابقاتی که کشتی گیرانی نظیر عبدالرشید سعداله یف برای کسب دوبنده تیم ملی در آن می جنگند بسیار بالاست و این رقابت ها یک میدان بسیار خوب برای کشتی گیران جوان ما بود.

* توقع براری کشتی‌گیران جوان مقابل بزرگان واقع‌بینانه نیست

لشگری ادامه داد: البته ما با یک تیم شامل کشتی گیران رده ی سنی جوانان و کشتی گیرانی که به تازگی از جوانان به بزرگسالان آمده بودند در این مسابقات شرکت کردیم و توقع اینکه این کشتی گیران بخواهند در مقابل بزرگان جهان به پیروزی دست پیدا کنند، واقع بینانه نیست.

* از سوادکوهی توقع بیشتری داشتیم

وی در مورد عملکرد تیم ایران در این مسابقات گفت: برخی کشتی گیران برای اولین بار در یک میدان خارجی حضور پیدا می کردند و برخی دیگر نیز به جهت کسب تجربه و پشتوانه سازی به این مسابقات اعزام شدند اما توقع ما از کشتی گیری مانند سوادکوهی که سابقه خوبی در مسابقات بین المللی و جهانی دارد بیشتر بود و انتظار داشتم که بتواند بهتر از این عمل کند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: قبل از کشتی تمامی نکات فنی و پیش بینی ها در مورد نوع مبارزه حریفان را به کشتی گیران انتقال می دادیم و آنالیز درستی نیز داشتیم اما اکثرا به دلیل جوانی و نداشتن توانایی فنی نمی توانستند دستورات را به خوبی اجرا کنند.

* خطر روسیه برای ایران در ۴ وزن

دارنده مدال برنز المپیک در مورد سطح کشتی گیران روسی، عنوان کرد: عدم حضور این کشتی گیران در میادین خارجی مشهود بود، از لحاظ بدنی به آن سقف آمادگی نرسیده بودند و به نظرم اگر یک کشتی گیر درجه یک مقابل آنها قرار می گرفت می توانست موفق عمل کند.

وی ادامه داد: البته روسیه در اوزان 57، 65، 74 و 97 کیلوگرم کشتی گیران خوبی دارد که تهدیدی برای کشتی گیران ما در المپیک خواهند بود.

لشگری در مورد حضورش در این تورنمنت گفت: قطعا حضور در تورنمنت ها برای مربیان نیز بسیار لازم و کارساز است. من چندین سال پیش در رده جوانان و بزرگسالان در تیم ملی حضور داشتم اما قطعا قوانین کشتی و شرایط مسابقات عوض شده و یک مربی برای موفقیت باید خود را به روز نگه دارد و حضور در تورنمنت ها علاوه بر اینکه برای کشتی گیران لازم و ضروری است. برای مربیان نیز به همین گونه است.

* پیگیری کارهای کاروان توسط تانک روسی

دارنده 4 مدال طلای قهرمانی آسیا در مورد میزبانی روس ها، اظهارداشت: میزبانی خوبی داشتند، عبدالرشید سعداله یف واقعا یک فرد با شخصیت و فهمیده است، چندین بار به تیم ما سر زد و پیگیری کارهای ما را می کرد. از سوی دیگر برخی از حریفان خود را نیز دیدم که به ما اظهار لطف داشتند.

* در بخش فنی اشکالات زیادی داریم

وی در مورد اینکه شرایط کشتی ایران را چگونه ارزیابی می کند، تصریح کرد: نزدیک به دو ماه است که افتخار همکاری با تیم ملی را دارم، اولا باید بگویم که به کشتی احساس دین می کنم و می خواهم هرآنچه که می دانم به سایرین انتقال دهم اما در حال حاضر کشتی ایران در حوزه فنی و اجرا اشکالات زیادی دارد. حرکت رو به جلو، تحت فشار قرار دادن، گول زدن، خراب کردن و گرفتن باید به درستی انجام شود اما کشتی گیران ما فقط زیر کتف زدن را بلد هستند.

* کلاس کشتی ایران پایین آمده

لشگری ادامه داد: متأسفانه کلاس کشتی ایران پایین آمده، برخی از کشتی گیران به زیرکتف زدن و بیرون کردن از تشک روی آوردن که قطعا این روش همیشه کارساز نیست. اگر قرار است به موفقیت برسیم نیاز داریم که در شیوه کشتی گرفتنمان تغییر ایجاد کنیم و اصل خود که همان اجرای فنون ناب ایرانی و زیرگرفتن است بازگردیم.

دارنده مدال برنز جهان تصریح کرد: در حال حاضر آنالیز به یک علم تبدیل شده و ما هم باید بتوانیم به خوبی هم کشتی گیران خود و هم حریفان آن ها را آنالیز کنیم. قطعا فیلم کشتی گیران بارها دیده می شود و نکات فنی و تاکتیکی به آن ها انتقال داده خواهد شد.

لشگری درپایان خاطرنشان کرد: کادر فنی تمام تلاش خود را خواهد کرد که تا المپیک روی موضوعات فنی و تغییر تاکتیک کشتی گیران تمرکز کند و امیدوارم که کشتی ایران بار دیگر افتخارآفرین باشد.

7474