رویای بازگشت به صدر جدول قاره؛ ایران باید قطر را قبل از پنالتی‌ها شکست بدهد

رویای بازگشت به صدر جدول قاره؛ ایران باید قطر را قبل از پنالتی‌ها شکست بدهد

پایگاه خبری فوتبالی – پیروزی مقابل ژاپن می‌تواند تیم ملی ایران را دوباره به صدر رنکینگ فیفا در قاره آسیا برگرداند.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌هاس آسیا برگزار شد و 4 تیمی که به مرحله نیمه نهایی راه یافتند مشخص شدند. تیم ملی ایران با شکست دادن ژاپن به نیمه نهایی رسید و قطر با پیروزی بر ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد.

پیروزی ایران مقابل ژاپن گذشته از این که باعث شد تیم ملی به نیمه نهایی صعود کند و ژاپن به توکیو برگردد می‌تواند یک نتیجه مثبت دیگر هم برای تیم ملی ایران داشته باشد: «بازگشت به صدر جدول رنکینگ فیفا در قاره آسیا

تیم ملی ایران آخرین بار در مهر ماه 1401 صدرنشین قاره آسیا در رنکینگ فیفا بود. اما حالا اختلاف دو تیم بسیار کم شده است و تیم ملی ایران این فرصت را دارد تا با پیروزی در بازی آینده‌اش جای ژاپن را در صدر جدول بگیرد.

در حال حاضر تیم ملی ژاپن با 1615.19 در  صدر جدول است و ایران با 1610.32 تیم دوم این جدول است. پیروزی ایران در مقابل قطر در بازی روز چهارشنبه امتیازات ایران را به 1624.61 می‌رساند و به این ترتیب ایران صدرنشین خواهد شد.

نکته مهم اما این است که ایران اگر صدرنشینی در جدول را می‌خواهد حتما باید در جریان بازی (90 دقیقه و وقت‌های اضافه) قطر را ببرد. پیروزی در ضربات پنالتی ایران را به امتیاز 1614.61 می‌رساند که از امتیاز فعلی ژاپن کمتر است.

البته که پیروزی مقابل قطر در ضربات پنالتی هم ارزشمند است و دستکم ایران را به فینال جام ملت‌های آسیا می‌رساند. اما صدرنشینی در رنکینگ قاره مستلزم پیروزی قبل از رسیدن به ضربات پنالتی است.

1359