گزارش ویژه/ حالا طارمی به جای چه کسی؟

گزارش ویژه/ حالا طارمی به جای چه کسی؟

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی با قطر در نیمه‌نهایی با یک اتفاق ویژه برای تیم ملی همراه خواهد بود: بازگشت طارمی به ترکیب اصلی پس از پایان دوران محرومیت. 

به گزارش فوتبالی، سوال اصلی این است که شماره 9 وقتی وارد ترکیب شود، روی نام چه بازیکنی خط قرمز کشیده می‌شود؟

* حذف ابراهیمی

محتمل‌ترین اتفاق، خروج امید ابراهیمی از ترکیب اصلی است. برابر قطر، نیازی به بازی با 2 هافبک دفاعی شبیه هم مثل بازی با ژاپن نیست. و همین شاید باعث شود تیم ملی به چیدمان و ترکیب رویارویی با امارات برگردد. اما از یک زاویه دیگر هم باید به این موضوع نگاه کرد: با حضور ابراهیمی، بهترین بازی سعید عزت‌اللهی در این دوره بازیها و بازگشت توان به ساق پای قدوس را شاهد بودیم. ابراهیمی به عنوان مرد جلوی زنجیره دفاع و پشت سر مردان هجومی خط سوم، به بهترین شکل ممکن خودش و تواناهایی‌هایش را نشان داد.

* ستاره بازی با ژاپن روی نیمکت

اگر قلعه‌نویی تصمیم به ابقای ابراهیمی در ترکیب اصلی بگیرد، آنگاه طارمی باید جانشین یکی از مردان هجومی شود. و در این صورت باید محمد محبی را روی نیمکت ببینیم؟ ستاره بازی با ژاپن، درست در جایی بازی می‌کند که طارمی هم انگ ایفای نقش در آن است: بازیکنی در سمت چپ خط هجوم. این جای زمین، درست همان محلی است که طارمی در دوران کی‌روش بازی می‌کرد و به بهترین شکل ممکن دیده می‌شد و اثر می‌گذاشت.

* بازی بدون قدوس

با ادامه حضور ابراهیمی و محبی در ترکیب اصلی، شاید این قدوس باشد که قربانی ورود طارمی به ترکیب اصلی شود. طارمی در این نقش جدید، حلقه اصلی ارتباط بین 3 مرد جلویی ابراهیمی با آزمون است و این شاید بهترین جای بازی برای شماره 9 باشد که هم پاسور خوبی است و هم گلزنی قابل. بدون قدوس، طارمی تقریبا به عنوان بازیکن پست 10 به زمین می‌رود با این تفاوت که قابلیت پرس بیشتری نسبت به قدوس و دیگران دارد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی