نتیجه یک تغییر در ترکیب تیم ملی؛ بازگشت ستاره

نتیجه یک تغییر در ترکیب تیم ملی؛ بازگشت ستاره

پایگاه خبری فوتبالی- ایران موقعیت‌های بسیاری برای گلزنی مقابل ژاپن خلق کرد و یکی از این موقعیت‌ها قیچی بغل تماشایی عزت‌اللهی بود که دروازه بان ژاپن گرفت. این ضربه تماشایی که می‌توانست یک سوپرگل باشد.

به گزارش فوتبالی، ترکیب تیم ملی ایران در بازی با ژاپن با چند تغییر همراه بود. تغییراتی که حکم شمشیر دولبه را داشت و هم می‌توانست ریسکی باشد که حکم مرگ تیم ملی را امضا کند و هم می‌توانست تدابیر خوبی باشد که راهی به سوی زندگی باز کند. 

در نهایت هم این اتفاق دوم افتاد و تغییرات ریسکی جواب مثبت داد تا بعد از یک برد شیرین فقط ابعاد مثبت آن بررسی شود. یکی از ابعاد مثبت این تغییرات، اضافه شدن بازیکنی به نام سعید عزت‌اللهی به فاز هجومی بود. در بازی‌های قبلی که عزت‌اللهی در سیستمی با تک هافبک دفاعی بازی می‌کرد و یا در دو هافبک دفاعی هم بازیکنی کمتر دفاعی را در کنار خود می‌دید او بیشتر درگیر وظایف دفاعی بود. 

مصدومیت‌های خط دفاعی و ناهماهنگی‌هایی که به وجود می‌آمد هم او را بیشتر مجبور می‌کرد تا به خط دفاع نزدیک‌تر شود.

 حضور امید ابراهیمی اما این فرصت را به عزت‌اللهی داد تا نقشی را که در این چند بازی از آن دور شده بود مجدد تجربه کند. اگرچه دورشدن او از فاز دفاعی و در نهایت خالی ماندن جایش در نیمه اول یکی از دلایل به ثمررسیدن گل ژاپنی‌ها بود اما کمک او به فاز هجومی توانست این اشتباه را جبران کند. 

سعید عزت‌اللهی که با یک ضربه قیچی زیبا دروازه سامورایی‌ها را تهدید کرده بود در طول بازی 4 شوت و یک ایجاد موقعیت حاصل عملکرد هافبک دفاعی تیم ملی بود. مجموع عملکرد او از نیم بیشتری از بازیکنان تیم ملی بیشتر و مفیدتر بود و اگر ضربه زیبایش تبدیل به گل می‌‎شد آماری شگفت‌انگیز را ثبت می‌کرد.

 باید دید که امیرقلعه‌نویی ترکیبی که توانست ژاپن را از پا دربیاورد در بازی‌های بعدی هم دست‌نخورده نگه خواهد داشت و یا سعید عزت‌اللهی در بازی‌های بعدی مجبور خواهد بود باز هم بیشتر به وظایف دفاعی‌اش برگردد.

4326