جام ملت‌های آفریقا؛ تیم گزینه پرسپولیس به نیمه نهایی رسید!

جام ملت‌های آفریقا؛ تیم گزینه پرسپولیس به نیمه نهایی رسید!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی فوتبال نیجریه با هدایت خوزه پسیرو تیم ملی آنگولا را با یک گل شکست داد و به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا رسید.

به گزارش فوتبالی، همزمان با برگزاری جام ملت‌های آسیا در قطر، مسابقات جام ملت‌های آفریقا هم در کشور ساحل عاج در حال برگزاری است و مسابقات به مرحله نیمه نهایی رسیده است.

ساعاتی پیش دو مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد. ابتدا تیم ملی نیجریه با تک گل «آدمولا لوکمن» از سد آنگولا گذشت و پس از آن تیم ملی تیم ملی کنگو با نتیجه 3 بر یک گینه را شکست داد.

نکته‌ای که درباره این مسابقات برای هواداران پرسپولیس جالب به نظر میرسد مربوط به تیم ملی نیجریه است. تیمی که هدایتش را خوزه پسیرو سرمربی باسابقه پرتغالی بر عهده دارد

پس از آن که مذاکرات پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ برای بازگشت این مربی به تهران به جایی نرسید نام چند مربی دیگر مطرح شد. یکی از این مربیان خوزه پسیرو بود که در کارنامه‌اش سابقه هدایت تیم ملی عربستان و باشگاه الهلال را هم دارد.

در آن روزها گفته شد باشگاه پرسپولیس به پسیرو پیشنهاد همکاری داده است اما این مربی پاسخش را به پایان جام ملت‌های آفریقا یا پایان کار نیجریه در این تورنمنت موکول کرده است.

باشگاه پرسپولیس اما زمان زیادی برای انتخاب مربی جدیدش نداشت و به همین دلیل امیدوار بود نیجریه زودتر از جام ملت‌های آفریقا حذف شود. اما کمی گذشت گزینه اوسمار ویرا برای مدیران این باشگاه جدی شد و این مربی برزیلی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت.

از آن طرف نیجریه با 7 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به گینه استوایی در گروهش دوم شد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. آنها در این مرحله هم تیم قدرتمند کامرون را با دو گل شکست دادند و به مرحله یک چهارم رسیدند

شب گذشته نیجریه در بازی یک چهارم نهایی با یک گل از سد آنگولا گذشت و به مرحله نیمه نهایی رسید. حریف آنها در این مرحله تیمی است در بازی آفریقای جنوبی و کیپ ورد پیروز شود.

به این ترتیب گزینه پرسپولیس که هواداران این تیم امیدوار به حذف زودهنگام تیمش بودند نه تنها زود حذف نشد بلکه فعلا به نیمه نهایی هم رسیده است و فقط یک گام دیگر تا فینال دارد

به نظر می‌رسد پسیرو با نیجریه نتایج خوب و رضایت بخشی را گرفته است و مدیران فدراسیون فوتبال این کشور تمایل به ادامه همکاری با این مربی را داشته باشند

1359