دست بالای استرالیا با بردهای دو برابری مقابل کره!

دست بالای استرالیا با بردهای دو برابری مقابل کره!

پایگاه خبری فوتبالی – استرالیا امیدوار است آمار خوبش جلوی کره جنوبی، امروز هم ادامه داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، در یکی از بازی‌های سخت و حساس مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی به مصاف هم خواهند رفت؛ دو تیمی که به ترتیب با حذف اندونزی و عربستان سعودی به این مرحله رسیده‌اند.

با اینکه کره‌جنوبی با حذف تیم روبرتو مانچینی توجهات زیادی را به خود جلب کرده ولی خیلی‌ها معتقدند استرالیا هنوز در این بازی‌ها محکی جدی نخورده است. با این حال آمار تقابل‌های کانگوروها و چشم‌بادامی‌ها به شکل قابل توجهی به نفع زردپوشان است.

در ۲۳ بازی برگزار شده بین کره و استرالیا، نماینده قاره اقیانوسیه ۱۰ بار برنده میدان بوده و این در حالی است که کره‌ای‌ها نصف این تعداد یعنی در ۵ مسابقه پیروز بوده‌اند. همچنین استرالیا ۳۱ بار دروازه حریف شرق آسیایی خود را باز کرده و در مقابل ۲۶ مرتبه هم دروازه‌اش باز شده است.

آخرین بازی بین دو تیم هم که دیداری تدارکاتی بوده با یک گل به نفع کره‌جنوبی به پایان رسیده ولی آخرین برد استرالیا خاطره خوشی برای شاگردان گراهام آرنولد دارد چرا که استرالیا در این بازی که در جام ملت‌های ۲۰۱۵ برگزار می‌شد توانست در بازی فینال و در وقت‌های اضافه با نتیجه ۲ بر ۱ از سد کره گذشته و قهرمان آسیا شود؛ مسابقه‌ای که قضاوت آن برعهده علیرضا فغانی بود.

1997