اختصاصی فوتبالی/ ای‌اف‌سی به خاطر نامه‌های فدراسیون فوتبال استرالیا، فغانی را به سیدنی فرستاد؛ قرار بود داور فینال جام ملت‌ها باشد!

اختصاصی فوتبالی/ ای‌اف‌سی به خاطر نامه‌های فدراسیون فوتبال استرالیا، فغانی را به سیدنی فرستاد؛ قرار بود داور فینال جام ملت‌ها باشد!

پایگاه خبری فوتبالی- نامه‌نگاری متعدد فدراسیون فوتبال استرالیا به AFC باعث شد سرانجام کنفدراسیون با بازگشت فغانی به استرالیا موافقت کند.

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان اتفاقات رخ داده برای علیرضا فغانی در جام ملت‌ها هستید. این داور ایرانی که قضاوت دیدار عراق - اردن از یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا را برعهده داشت، در یک صحنه به دلیل شادی پس از گل بیش از اندازه و خارج از عرف ایمن حسین، ناچار شد به ستاره تیم ملی عراق کارت زرد دوم را نشان بدهد و در نهایت عراق 10 نفره بازی را مقابل اردن واگذار کرد تا از صعود به مرحله بعد باز بماند.

پس از این جریان، کارشناسان بسیاری، چه از ایران و چه در خود رسانه‌های عرب زبان، حق را به علیرضا فغانی دادند و اعتقاد داشتن طبق قوانین داوری، مهاجم عراق در آن صحنه مستحق اخراج بوده است.

اما به هر حال علیرغم تایید کارشناسان متعدد، این اتفاق به هیچ عنوان به مذاق هواداران عراق خوش نیامد و عراقی‌ها که مقصر اصلی حذف خود از جام ملت‌ها را تصمیم داور می‌دانستند، انتقادات فراوانی را به عملکرد فغانی وارد کردند و حتی فدراسیون فوتبال عراق رسما از داور ایرانی به AFC شکایت کرد اما کنفدراسیون آسیا با حمایت از تصمیمات فغانی، شکایت عراق را رد کرد.

از آنجایی که هواداران کثیری از کشور عراق در حال حاضر در قطر حضور دارند و خشم عده زیادی از آن‌ها متوجه علیرضا فغانی است، فدراسیون فوتبال استرالیا بابت امنیت جانی داور خود احساس خطر کرد و برای بازگشت فغانی شروع به نامه‌نگاری با AFC کرد.

براساس اطلاعات موثقی که به خبرنگار فوتبالی رسیده، فدراسیون استرالیا حدود 5-6 نامه به AFC ارسال کرده و ضمن اظهار نگرانی برای امنیت فغانی، خواستار بازگشت این داور به کشور استرالیا شد.

فشار استرالیایی‌ها بر کنفدراسیون آسیا بالاخره جواب داد و AFC اجازه بازگشت علیرضا فغانی به استرالیا را صادر کرد و او امشب به سیدنی بازگشت. این اتفاق در حالی صورت گرفته که تصمیم AFC این بود فغانی را تا فینال در قطر نگه دارد و از حضور او در یکی از دو بازی نیمه نهایی یا فینال استفاده کند.

البته در صورت صعود ایران به نیمه نهایی جام ملت‌ها، طبیعی بود که فغانی به صورت خودکار به استرالیا برگردد اما اگر ایران به نیمه نهایی یا فینال نمی رسید، احتمال زیادی وجود داشت که فغانی قضاوت دیدارهای پایانی را برعهده بگیرد که به دلیل اتفاقات رخ داده، فغانی دیگر نمی تواند این بازی‌ها را قضاوت کند.

7474