نشأت اکرم: قبل از بازی گفته بودم که دیدار با سوریه سخت‌ترین بازی برای ایران خواهد بود

نشأت اکرم: قبل از بازی گفته بودم که دیدار با سوریه سخت‌ترین بازی برای ایران خواهد بود

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال عراق گفت: من قبل از بازی هم گفتم که این دیدار سخت‌ترین بازی برای ایران خواهد بود و نه سوریه و اینگونه هم شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به سختی و در ضربات پنالتی توانست سوریه را شکست دهد. نشأت اکرم، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال عراق که به عنوان کارشناس در برنامه الکاس قطر حضور پیدا کرد درباره بازی ایران و سوریه گفت: من قبل از بازی هم گفتم که این دیدار سخت‌ترین بازی برای ایران خواهد بود و نه سوریه و اینگونه هم شد. این ایران بود که در این بازی اذیت شد و به سختی و آن هم در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.

او ادامه داد: سوریه بازی به بازی بهتر و بهتر شد و انسجام و هماهنگی بین بازیکنان بیشتر شد و واقعا خیلی زیاد ایران را اذیت کردند. سوریه‌ای‌ها اگر در ۱۵ دقیقه پایانی جرات بیشتری داشتند و عمر خربین در میدان بود می توانستند ایران را شکست دهند. سوریه بسیار خوب بازی کرد.

اکرم درباره ایران گفت: من می‌توانم بگویم که ایران تیم بازیکنان شاخص است و نه یک تیم به معنای واقعی و به همین خاطر من این تیم را تیم قهرمان نمی‌بینم. منظورم این نیست که ایران شخصیت قهرمانی ندارد بلکه برعکس، ایران یک تیم خاص است و تاریخ زرین در جام ملت‌ها دارد اما یک تیم واحد و هماهنگ نیست. به عنوان مثال ما وقتی درباره ایران صحبت می‌کنیم درباره بازیکنانی مثل سردار و طارمی و قدوس صحبت می‌کنیم نه یک تیم.

1999