پیتر شگرت: من هر روز به بازیکنانم احترام می‌گذارم

پیتر شگرت: من هر روز به بازیکنانم احترام می‌گذارم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال تاجیکستان درباره راز موفقیتش در تیم ملی این کشور اظهار کرد: من هر روز به بازیکنانم احترام می‌گذارم. 

به گزارش فوتبالی، پیتر شگرت، سرمربی تیم ملی فوتبال تاجیکستان در نشست خبری پیش از بازی فردا (جمعه) مقابل اردن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: این واضح است که بازی‌مان مقابل امارات سنگین بود. ما قدرت خودمان را داریم و چیزی را نمی‌توانیم عوض کنیم. ما تا آخرین لحظه می‌جنگیم و بازی سختی مقابل اردن خواهیم داشت. برد مقابل عراق کیفیت بازیکنان اردن را نشان می‌دهد. ما باید راهی برای بازی مقابل اردن پیدا کنیم.

او افزود: من می‌دانم که بازیکنانم چقدر پیشرفت کرده‌اند. بازیکنانم برای چنین فشاری آماده نبودند و همه چیز برایشان جدید بود. ما الان بین ۸ تیم برتر جام هستیم. ما همچون اسب سیاه هستیم و می‌خواهیم ادامه دهیم. این بهترین تورنمنت بوده و من چیزی برای شکایت ندارم. من یک راز کوچک دارم و این است که تمام فشار روی من است. اردن ۵ شوت زده که همه‌شان گل شده‌اند و این موضوع کیفیت آنها را نشان می‌دهد.

سرمربی تاجیکستان در واکنش به اینکه آیا نگران بازی فردا نیست؟ گفت: من به بازیکنانمان ایمان دارم. ما فردا بازی داریم و من فقط به دنبال بهترین نتیجه هستم. من فقط می‌خواهم ببرم و ببرم. بعد از بازی شما خواهید دید چون من به بازیکنانم اطمینان دارم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران ایرانی درباره عملکرد تیم ملی ایران هم بیان کرد: شما تیم ملی فوق‌العاده‌ای دارید. به شما تبریک می‌گویم. ما وضعیت مشابهی در این مرحله داشتیم. من با کوپر کار کرده بودم و او مربی فوق‌العاده‌ای است. ما، ایران و کره در پنالتی برنده شدیم ولی این مهم نیست چون مهم این بود که به مرحله بعد صعود کنیم.

شگرت درباره راز موفقیتش در تاجیکستان اظهار کرد: من هر روز به بازیکنانم احترام می‌گذارم. این مهم‌ترین مساله است. شما باید همه چیز را به بازیکنانتان بدهید ولی در ابتدا باید به آنها احترام بگذارید. شما باید روی خودتان، تیم و حریف تمرکز کنید. بازیکنان ما ۶ یا ۷ هفته خانواده‌هایشان را ندیده بودند و فدراسیون تصمیم گرفت که آنها خانواده‌هایشان را ببینند. همانطور که من دوست دارم خانواده‌ام را ببینم.

او درباره رفتار همتایانش در تیم‌های دیگر از جمله روبرتو مانچینی،‌ سرمربی عربستان که پیش از رقابت‌ها با چند ستاره تیمش اختلاف پیدا کرد و در میانه‌های ضربات پنالتی پایان بازی با کره جنوبی هم به جای تماشای ضربات به رختکن رفت، گفت: مانچینی مربی بزرگی است. من فقط راجع به تاجیکستان صحبت می‌کنم. من بعد از بازی با امارات که با برد ما در ضربات پنالتی همراه شده بود، بنتو سرمربی امارات را دیدم که به ما و بازیکنانش احترام گذاشت. این راهی است که من می‌خواهم به عنوان مربی ادامه دهم‌. من فکر می‌کنم که مانچینی اشتباه کرد و البته این نظر من است.

سرمربی تاجیکستان در پایان گفت: آخرین پنالتی ما مقابل امارات را فقط یک بازیکن نزد، بلکه همه ما و ۹.۵ میلیون نفر مردم تاجیکستان این ضربه را زدند و خوشحالی کردند. من می‌خواهم همه ما در بازی با اردن به عنوان هوادار تاجیکستان حضور داشته باشیم.

1999