گزارش فنی/ چه کسی به جای طارمی؟

گزارش فنی/ چه کسی به جای طارمی؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی به هر سختی‌ که بود، سوریه را در یک‌هشتم از پیش رو برداشت و حریف ژاپن در یک‌چهارم شد.

به گزارش فوتبالی، این حضور اما با یک تاوان سخت همراه بود: مهدی طارمی را به دلیل اخراج، برابر سامورایی‌ها نخواهیم داشت. حالا مهمترین سوال این است که چه کسی جای شماره 9 را در ترکیب اصلی می‌گیرد؟

* یک مرد هجومی

نبودن طارمی را می‌شود با یک بازیکن هجومی پر کرد. تیم ملی می‌تواند کریم انصاری‌فرد را در خط حمله وارد ترکیب اصلی کرده و از او به عنوان زوج سردار آزمون استفاده کند. یا می‌شود با استفاده از یک بازیکن سرعتی روی خط طولی و شیفت به آرایش 1-4-1-4 وارد بازی شد. برای اجرای چنین چیدمانی، ترابی و محبی و قلی‌زاده را داریم. آنها می‌توانند با تشکیل یک زنجیره 4نفره جلوی مدافعان و پشت اِندو به عنوان اصلی‌ترین هافبک ژاپن، بازیسازی حریف را مختل کنند.

* یک مرد دفاعی

این شاید نسبت به حالت قبلی، محتمل‌تر باشد؛ حضور امید ابراهیمی در ترکیب اصلی، استفاده از او به عنوان زوج عزت‌اللهی در خط دوم و تغییر سیستم به 1-3-2-4. ابراهیمی برابر سوریه نشان داد لیدر خوبی است که می‌توان رویش در مرکز زمین حساب کرد. با چنین تغییری، سامان قدوس کمی از وظایف دفاعی رها شده و در پست شماره 10 به بازی گرفته می‌شود تا پاس‌های بهتری برای مردان هجومی بدهد و دیگر نیازی به صرف انرژی در زمین خودی نداشته باشد.

* بازی با 3 مدافع

روی کاغذ می‌شود به چنین ترفندی فقط فکر کرد ولی استفاده از این ترکیب برابر ژاپن با توجه به آنچه از روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان، دیده‌ایم، خودکشی محض است. این 3 نفر کنار هم فقط برای دقایقی بازی کردند که نتیجه‌اش شد از دست دادن برد 2 صفر برابر ازبکستان. ضمنا هر 3 نفر در این دوره بازیها، به شدت سر به هوا و بدون تمرکز ظاهر شده‌اند و با خودشان که در لیگ برتر دیده بودیم، فاصله‌ای طولانی دارند.

* تغییر ویژه

این شاید یک اتفاق ویژه باشد که بشود رویش فکر کرد؛ پر کردن جای طارمی با تغییر جای بازی حاج‌صفی. در این حالت، میلاد محمدی به عنوان مدافع چپ بازی می‌کند و احسان حاج‌صفی به خط دوم می‌رود چون قدرت حمل توپ و ارسال پاس قطری را دارد. در این حالت، تیم ملی با نوعی 3-3-4 روانه زمین می‌شود که هم طراح دور (حاج‌صفی) دارد و هم طراح نزدیک (قدوس). با این ترفند، قدرت دفاعی‌مان بیشتر شده و در سمت چپ هم صاحب یک مثلث می‌شویم.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی