پدر و مادر خوب یا «دروازه‌بان خوب»؟ بیرانوند پاسخ اعتماد قلعه‌نویی را داد

پدر و مادر خوب یا «دروازه‌بان خوب»؟ بیرانوند پاسخ اعتماد قلعه‌نویی را داد

  • پایگاه خبری فوتبالی – علیرضا بیرانوند نظر قلعه‌نویی را درباره اهمیت یک دروازه‌بان خوب اثبات کرد.
به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران با پیروزی مقابل سوریه در ضربات پنالتی موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا برسد و حریف تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی شود.

بازی دو تیم پس از 120 تلاش با تساوی یک بر یک تمام شد. هر دو تیم از روی نقطه پنالتی گل زدند و مهدی طارمی در دقیقه 90 از بازی اخراج شد. پس از 30 دقیقه بازی در وقت اضافه، دو تیم پا به ضیافت پنالتی‌ها گذاشتند.

 در ضربات پنالتی ایران شروع کننده بود. علیرضا بیرانوند هم پنالتی دوم سوریه را گرفت. همه بازیکنان ایران موفق شدند پنالتی خودشان را گل کنند و به این ترتیب نتیجه ضربات پنالتی 5 بر 3 به سود ایران شد.

بدون موثرترین بازیکن ایران در این پیروزی، بیرانوند بود. او با مهار ضربه پنالتی دوم سوریه، روحیه حریف را تضعیف کرد و باعث شد بازیکنان ایران با روحیه بهتری پنالتی بزنند.

بیرانوند البته در 120 دقیقه وقت‌های عادی و اضافی روز پرکاری را پشت سر نگذاشت. چون سوریه‌ای‌ها در بیشتر دقایق بازی مشغول دفاع بودند و نمی‌توانستند خطری روی دروازه ایران ایجاد کنند. اما بیرانوند در ضربات پنالتی کار خودش را کرد.

این اتفاق درست چند روز بعد از آن افتاد که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران از داشتن دروازه‌بانی مثل بیرانوند در تیمش ابراز خوشحالی کرده بود. او در نشست خبری قبل از بازی با فلسطین در شروع جام ملت‌ها درباره بیرانوند گفته بود: «یک دروازه‌بان خوب از یک پدر و مادر خوب بهتر است. اگر قرار است تیمی مقامی به دست بیاورد، همه باید در شرایط خوبی باشند. تیم باید منسجم باشد و دروازه‌بان هم نقش مهمی دارد.»

بیرانوند هم در بازی با سوریه پاسخ اعتماد قلعه‌نویی را داد و با مهار ضربه پنالتی بازیکن سوریه، تیم را به مرحله یک چهارم نهایی برد.

1359