روزهای تلخ هواداران شالکه در بوندسلیگا ۲

روزهای تلخ هواداران شالکه در بوندسلیگا ۲

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرافتخار فوتبال آلمان درگیر مشکلات عجیبی شده است.

به گزارش فوتبالی ، باشگاه شالکه ۰۴ آلمان که یکی از محبوب ترین و پرافتخارترین تیم های این کشور به حساب می آید این روزها با نتایج بدی دست و پنجه نرم می کند. شالکه در حال حاضر پانزدهم بوندسلیگا ۲ است. اگر آنها به دسته سوم آلمان سقوط کنند، به دلیل بدهی حدود ۱۶۵ میلیون یورویی، جواز حضور در لیگ ۳ را هم نخواهند گرفت.این بدان معنا است که آنها باید به عنوان یک باشگاه آماتور وارد لیگ محلات آلمان شوند.

باشگاه شالکه که در سال ۱۹۰۴ میلادی تاسیس شده یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین باشگاه‌ها در عرصه فوتبال آلمان به شمار می‌رود. شالکه منطقه‌ای است که در شهر گلزن‌ کرشن در ایالت نوردراین وست‌فالن آلمان قرار گرفته است. این شهر که حدود ۲۶۰ هزار ساکن دارد، تا ابتدای قرن ۲۰ میلادی یکی از مراکز اصلی صنایع زغال سنگ در آلمان بود. اما با پایان فعالیت استخراج زغال‌سنگ در طول دو دهه اخیر، نبض اقتصادی این منطقه نسبتا کارگر نشین از کار افتاد و میزان بی‌ کاری در آنجا افزایش یافت.

فرهنگ و تفکر کارگری و سخت‌کوشی  مردم منطقه گلزن‌ کرشن و حومه آن در زندگی روزمره کاری خود، به طور سنتی در سبک بازی فوتبال تیم شالکه نیز انعکاس داشت. باشگاه شالکه به عبارتی آینه زندگی مردم این منطقه و طرفداران این باشگاه آبی‌ پوش در سراسر آلمان است. معنی طرفداری از این باشگاه خیلی فراتر از پشتیبانی فوتبال‌ دوستان از یک باشگاه محبوب است. شالکه برای صدها هزار هوادار این باشگاه نوعی آئین، فلسفه زندگی و حتی هویت محسوب می‌شود و جنبه مهمی برای آنها دارد. باشگاه شالکه با بیش از ۱۶۰ هزار عضو، در رتبه ششم جهانی در جدول باشگاه‌های بزرگ و پر عضو دنیا قرار گرفته است. در تاریخچه ۱۱۶ ساله این باشگاه پر آوازه  ۷ بار عنوان قهرمانی فوتبال آلمان، ۵ بار مقام قهرمانی جام حذفی و یک بار نیز عنوان قهرمانی جام یوفا ثبت شده است.

۱۰۰۹