اولین برد بعد از 5 باخت؛ طلسم ضربات پنالتی و وقت‌های اضافه برای ایران شکست

اولین برد بعد از 5 باخت؛ طلسم ضربات پنالتی و وقت‌های اضافه برای ایران شکست

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ایران پس از 27 سال موفق شد یک بازی در جام ملت‌های آسیا را در ضربات پنالتی ببرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران در یک بازی دشوار موفق شد در ضربات پنالتی از سد سوریه بگذرد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد. حریف ما در مرحله بعدی تیم ملی ژاپن است.

بازی تیم ملی ایران مقابل سوریه سخت‌‌تر از چیزی شد که انتظار می‌رفت. ایران ابتدا یک گل پیش افتاد. اما در نیمه دوم گل مساوی را دریافت کرد و بعد هم مهدی طارمی را با دریافت کارت قرمز از دست داد. 

ایران 10 دقیقه وقت‌های تلف شده و 30 دقیقه وقت‌های اضافه را با یک بازیکن کمتر بازی کرد و به همین دلیل بازیکنان تیم ملی متحمل فشار زیادی شدند و توانستند بازی را به ضربات پنالتی بکشانند. آن هم با این امید که علیرضا بیرانوند کار را برای ایران در بیاورد.

این اتفاق هم افتاد و بیرانوند پنالتی دوم سوریه را مهار کرد. همه پنالتی‌زنان ایران هم توانستند ضربات پنالتی خودشان را گل کنند و در نهایت ایران در ضربات پنالتی 5 بر 3 پیروز شد.

نکته جالب این که آخرین باری که ایران موفق شده بود در جام ملت‌های آسیا یک بازی را در وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی ببرد به 27 سال پیش برمی‌گردد. در بازی رده بندی جام ملت‌های سال 1996. ایران در ضربات پنالتی 4 بر 3 کویت را شکست داد و سوم شد.

قبل از این مسابقه هم بازی ایران و عربستان در نیمه نهایی به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد. چون دو تیم در 120 دقیقه موفق به گل زدن نشدند. در ضربات پنالتی عربستان بهتر عمل کرد و با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد.

در سال 2000 در بازی یک چهارم نهایی ایران و کره جنوبی در پایان 90 دقیقه به تساوی یک بر یک رسیدند. اما در وقت‌های اضافه کره جنوبی موفق شد گل برتری را بزند و بازی را ببرد.

در سال 2004 ایران و چین در بازی نیمه نهایی به هم رسیدند. بازی در 120 دقیقه با تساوی یک بر یک تمام شد. در ضربات پنالتی چین با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد و به فینال صعود کرد.

در سال 2007 یک بار دیگر ایران و کره جنوبی در مرحله یک چهارم با هم روبرو شدند. بازی در 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. این بار هم در ضربات پنالتی خوب نبودیم و کره جنوبی با نتیجه 4 بر دو به پیروزی رسید.

در سال 2011 مصاف ایران و کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی دوباره تکرار شد. این بار هم بازی در 90 دقیقه با تساوی بدون گل تمام شد. اما در وقت‌های اضافه کره جنوبی یک گل زد و بازی را برد.

در سال 2015 و در مرحله یک چهارم نهایی ایران و عراق به هم خوردند. بازی در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی 3 بر 3 تمام شد و به ضربات پنالتی رفت. در ضربات پنالتی عراق 7 بر 6 به پیروزی رسید و ایران حذف شد. 

امروز و پس از 27 سال، یک بازی ایران در جام ملت‌های آسیا به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشید و تیمی که برنده شد ایران بود.

1359