ادامه انتقادها از رفتار مانچینی؛ جای عربستانی‌ها بودم او را اخراج می‌کردم!

ادامه انتقادها از رفتار مانچینی؛ جای عربستانی‌ها بودم او را اخراج می‌کردم!

پایگاه خبری فوتبالی – رفتار سرمربی سرشناس تیم ملی عربستان در هنگام ضربات پنالتی بازی شاگردانش مقابل کره جنوبی، با انتقادهای نسبتا زیادی مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، روبرتو مانچینی سرمربی شناخته‌شده و‌ گران قیمت ایتالیایی عربستان سعودی دیشب بازنده بزرگ بازی مقابل کره جنوبی بود. مردی که پس از این شکست انتقادات فنی بسیاری را تحمل می‌کند و با رفتاری که در لحظات پایانی بازی داشت، انتقادات به رفتار حرفه‌ای وی هم توسط فوتبال دوستان، بسیار شنیده می‌شود.

این موضوع به این دلیل است که مانچینی پس از اینکه شاگردانش، دومین پنالتی‌شان را هم خراب کردند، بدون اینکه پنالتی آخر کره‌جنوبی را تماشا کند، تصمیم به ترک زمین گرفت تا به نوعی باخت را قبول کرده باشد. همین حرکت سرمربی ایتالیایی باعث کلی انتقاد به وی شده و فوتبال دوستان معتقدند او با این حرکت به نوعی باخت را به تیم خود القا کرده در حالی که شاید عربستان می‌توانست با مهر پنالتی کره توسط دروازه‌بانش دوباره به بازی برگردد.

همچنین این موضوع هم بسیار شنیده می‌شود که حرکت مانچینی به نوعی یک بی‌احترامی به تیمش و بازیکنانش بوده چرا که او تا آخر همراه با تیم تحت هدایت خود در میدان مسابقه نمانده و به نوعی بازیکنانش را هنگام باخت تنها گذاشته است.

این رفتار مانچینی اما نه تنها سوژه انتقاد عربستانی‌ها شده بلکه غیرعرب‌ها هم از حرکت عجیب سرمربی خوشتیپ ایتالیایی انتقاد کرده‌اند که دو مورد از این انتقادها را در قالب توییت برایتان نقل می‌کنیم.

کاربری نوشته اگر جای فدراسیون عربستان بود همان شب مانچینی را اخراج می‌کرد:" «عمل شرم آور روبرتو مانچینی، قهرمان سری آ، قهرمان لیگ برتر، قهرمان اروپا، تا پایان ضربات پنالتی نمی‌تواند به بازیکنانش و کشوری که نمایندگی می‌کند، احترام بگذارد. اگر من عضو فدراسیون فوتبال عربستان باشم، او امشب بیرون است."

کاربر دیگری می‌گوید مانچینی با این کار امید کاپیتان تیمش (دروازه‌بان عربستان) را گرفته است: "رفتار بسیار نامنظم در طول بازی. ناامید کردن کاپیتان سعودی! مطمئن نیستم که این حرکت را کاملاً درک کرده باشم."

1997