زندگی یک‌هشتم در وقت‌های اضافه؛ این قصه ادامه دارد

زندگی یک‌هشتم در وقت‌های اضافه؛ این قصه ادامه دارد

پایگاه خبری فوتبالی- آنچه در 6 بازی ابتدایی مرحله یک‌هشتم رقم خورد، ثابت کرد روی فوتبال به عنوان ورزشی 90 دقیقه‌ای اصلا حساب نکنید. 

به گزارش فوتبالی، فوتبال تازه بعد از زمان قانونی‌اش در هر دو نیمه و درست در جریان وقت‌های اضافه است که خودش را نشان می‌دهد و شاید اصلا به همین دلیل هم، این همه طرفدار در دنیا دارد. 19 گل تا اینجای بازیهای مرحله یک‌هشتم زده شده که 8تایش در وقت اضافه بوده و بدون آنها، عراق و عربستان به جمع 8 تیم رسیده بودند ولی آنها، رای به حضور اردن و کره جنوبی در یک‌چهارم دادند.

* استرالیا و اندونزی

  استرالیا با 2 گل از رقیبش جلو بود که بازی به دقیقه 90 رسید. ولی وقتی داور اماراتی در سوتش به نشانه پایان بازی دمید، روی اسکوربرد نتیجه 4 صفر ثبت شده بود. این یعنی تیم گراهام آرنولد بعد از دقیقه 90، اندوخته‌اش را 2 برابر کرد. آنها در وقت‌های اضافه کاری را کردند که در طول 90 دقیقه انجام داده بودند: زدن 2 گل.

* تاجیکستان و امارات

  تاجیک‌ها با یک گل از رقیب جلو و در حال اکران سریال از دست دادن موقعیت‌های طلایی بودند. همه چیز آماده بود تا داور ژاپنی سوت پایان را بزند ولی امارات گل مساوی را زد و بازی را به 2 وقت اضافه کشاند. تیم پائولو بنتو در دقیقه 5+90 دروازه رقیبش را باز کرد و به ادامه زندگی امیدوار شد و حدود یک ساعت بیشتر در جام بماند.

* عراق و اردن

  اردن به یمن درخشش در وقت‌های اضافه بود که توانست یکی از پدیده‌های این دوره را حذف کند. اگر فوتبال طوری بود که داور می‌بایست راس دقایق 45 و 90، سوت پایان نیمه اول و بازی را بزند، عراق توانسته بود اردن را با 2 گل شکست بدهد ولی فوتبال، چیزی فراتر از 90 دقیقه است. گل اول اردن در دقیقه 1+45 و گلهای دوم و سوم در دقایق 5+90 و 7+90 زده شدند.

* قطر و فلسطین

  سناریوی زندگی در وقت اضافه حتی به بازی میزبان هم رسید. قطر جلوی چشم تماشاگرانش با یک گل از فلسطین عقب بود. بازی از دقیقه 45 عبور کرد و حالا بسان تمام بازیهای قبلی این مرحله، نوبت کامبک زدن بود. پاس عفیف و ضربه هیدوس به تور دروازه رسید و میزبان در دقیقه 6+45 توانست بازی را مساوی کند.

* عربستان و کره جنوبی

  همه چیز داشت به نفع عربستان و روبرتو مانچینی تمام می‌شد. آنها با گل دقیقه 46 بازیکنی برنده بودند که هنوز یک دقیقه از ورودش به زمین نگذشته بود؛ برد با تعویض طلایی. داور هم 10 دقیقه وقت اضافه اعلام کرده و کمتر از 2 دقیقه‌اش باقی مانده بود که کره جنوبی به بازی برگشت. تیم کلینزمن دقیقه 9+90 گل مساوی را زد و درنهایت برنده ضیافت پنالتی‌ها شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی