طومار امضای عراقی‌ها برای تعلیق فغانی از داوری!

طومار امضای عراقی‌ها برای تعلیق فغانی از داوری!

پایگاه خبری فوتبالی - هواداران فوتبال عراق اقدام به جمع آوری امضا برای تعلیق و محرومیت علیرضا فغانی از داوری گرفته‌اند.

به گزارش فوتبالی، دیدار تیم‌های اردن و عراق دیروز در جنجالی‌ترین حالت ممکن با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع اردن به پایان رسید و این در حالی بود که اخراج ایمن حسین ستاره شیرهای بین‌النهرین توسط علیرضا فغانی، از دید عراقی‌ها تاثیر زیادی در کامبک تیم اردن در وقت‌های تلف شده نیمه دوم داشت.

اخراج ایمن حسین توسط فغانی که به دلیل خوشحالی گل جنجالی این مهاجم عراقی بود، موضوعی است که هواداران فوتبال عراق به هیچ وجه نمی‌توانند آن را هضم کنند و واکنش‌های بسیار زیادی در فضای مجازی علیه فغانی داشته‌اند و حالا در جدیدترین اقدام، کارزار جمع امضا برای محرومیت داور ایرانی را ایجاد کرده‌اند.

در ابتدای این بیانیه چنین آمده که هواداران پرشور عراقی بابت نتیجه بازی با اردن ویران شده‌اند چرا که ایمن حسین توسط داور مسابقه به دلیل جشن برگزاری گل خود اخراج شد و این در حالی است که جشن مشابه تیم اردن نادیده گرفته شده و این تصمیم فغانی عواقب قابل توجهی برای تیم عراق داشته چرا که برای آن‌ها کل مسابقات تمام شده است.

در ادامه این بیانیه نوشته شده که وظیفه اصلی یک داور تضمین بازی منصفانه و بی‌طرف برای هر مسابقه است که اتفاق دیشب تردیدهایی جدی را در مورد توانایی فغانی برای حفظ این اصول را به وجود آورده و چنین تصمیماتی تاثیر گسترده‌ای روی غرور ملی و حرفه بازیکنان دارد.

هواداران عراقی مدعی شده در این نگرانی تنها نیستند و کارشناسان ورزشی و هواداران زیادی با آن‌ها هم‌عقیده هستند و آن‌ها معتقدند بررسی این موضوع برای حفظ یکپارچگی در مسابقات فوتبال ضروری است.

در نهایت در پایان این بیانیه از هواداران عراقی خواسته شده با امضای این طومارنامه، از فیفا و ای‌اف‌سی خواسته شود تا انجام تحقیقات کامل در مورد عملکرد فغانی در بازی عراق و اردن، این داور تعلیق شود.

جالب اینکه تا بدین لحظه بیش از ۷۰۰ هزار امضای اینترنتی برای محرومیت فغانی جمع شده و هواداران عراقی، در فضای مجازی در حال لینک دادن سایتی هستند که در آن می‌توان علیه داور ایرانی، رای داد.

نکته جالب اینکه بعید است امضا جمع کردن هواداران تیم ملی عراق به جایی برسد چون تصمیم فغانی در زمینه اخراج ایمن حسین درست بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا از این داور حمایت کرده است.

1997