منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده حذف می‌شود؟

منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده حذف می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از کابوس وارترین اتفاقات برای منچسترسیتی می تواند اخراج این تیم از لیگ قهرمانان اروپای سال آینده باشد.

به گزارش فوتبالی، تیم پپ گواردیولا فصل گذشته هر سه جام بزرگ را کسب کرد. آنها در این فصل به خوبی سال گذشته نبوده اند اما انتظار می رود که بتوانند برای کسب همه جامها رقابت کنند. کوین دی بروینه ستاره بلژیکی از مصدومیت برگشته است  و هالند نیز مشکلات خود در زمینه مصدومیت ها را پشت سر گذاشته است.

البته در حال حاضر خطر اصلی برای منچسترسیتی این است که بر اساس مقررات یوفا از حضور در لیگ قهرمانان اروپای سال آینده محروم شود. در حال حاضر ژیرونا صدرنشین لالیگا است و اگر این تیم در پایان فصل به قهرمانی لیگ برسد، شاید تیم گواردیولا از حضور در لیگ قهرمانان سال آینده محروم شود!

مالکیت ژیرونا و منچسترسیتی متعلق به گروه اماراتی سرمایه گذاری سیتی است. بر اساس قوانین یوفا، دو باشگاه با مالک مشترک نمی توانند در تورنمنتی یکسان حضور داشته باشند.  در صورتی که دو باشگاه مالکیت مشترکی داشته باشند، بر اساس مقررات یوفا فقط یکی از آنها می تواند در چمپیونزلیگ حضور داشته باشد.

اگر ژیرونا و منچسترسیتی در این فصل در جدول لالیگا و لیگ انگلیس رتبه یکسانی داشته باشند، اولویت با تیمی خواهد بود که  در رنکینگ یوفا شرایط بهتری دارد که در این حالت، سیتی به چمپیونزلیگ می رسد و ژیرونا حذف می شود در حالی که اگر ژیرونا قهرمان لالیگا شود و سیتی در لیگ انگلیس دوم شود، تیم اسپانیایی به چمپیونزلیگ می رسد و سیتی مجبور می شود که به لیگ اروپا برود!

البته شاید یوفا بر اساس شرایطی خاص، استثنا قائل شود و سیتی و ژیرونا هر دو فصل آینده بتوانند در چمپیونزلیگ حضور پیدا کنند!

4125