رسمی؛ هافبک سابق بارسلونا از سویا جدا شد تا به الشباب برود

رسمی؛ هافبک سابق بارسلونا از سویا جدا شد تا به الشباب برود

پایگاه خبری فوتبالی - ایوان راکیتیچ هافبک کروات سابق بارسلونا رسما قراردادش را با سویا فسخ کرد تا با الشباب عربستان قرارداد ببندد.

به گزارش فوتبالی، بازیکن کروات در مجموع دو دوره حضورش در سویا 323 بازی انجام داد که 51 گل و 63 پاس گل به نام خود ثبت کرد. او دو بار قهرمان لیگ اروپا شد بدین ترتیب برای آخرین سالهای فوتبالش راهی لیگ عربستان یم شود. 

راکیتیچ در ژانویه 2011 اولین دوره حضورش در سویا را آغاز کرد. این بازیکن در سال 2014 فاتح لیگ اروپا شد و بعد از آن راهی بارسلونا شد. او در تیم کاتالان سالهای خوبی داشت و در سال 2020 دوباره به سویا برگشت که باز هم قهرمان لیگ اروپا شد. 

راکیتیچ روز یکشنبه از روی سکوهای ورزشگاه پیزخوان بازی سویا و اوساسونا را تماشا کرد. بدین ترتیب این بازیکن همچون بسیاری از ستارگان سرشناس سابق لالیگا راهی لیگ عربستان می شود. پیش از این بازیکنانی نظیر یاسین بونو، فرانک کسیه و یانیک کاراسکو هم به لیگ عربستان رفته بودند.

راکیتیچ در میان بازیکنان خارجی تاریخ سویا از نظر تعداد بازی رکورد دار بود اما در این فصل به شدت کمرنگ شده بود و تصمیم گرفت که برای اخرین سالهای فوتبالش راهی الشباب شود تا دستمزدی نجومی را در لیگ عربستان دریافت کند.

4125