زمستان خلوت لیگ عربستان؛ فقط 23 میلیون یورو خرج شد

زمستان خلوت لیگ عربستان؛ فقط 23 میلیون یورو خرج شد

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ عربستان پس از تابستانی دیوانه وار، در زمستان بسیار خاموش و کم هزینه بود.

به گزارش فوتبالی، یک سال پیش کریستیانو رونالدو به النصر عربستان ملحق شد و بعد از آن پروژه جذب ستارگان فوتبال دنیا توسط لیگ عربستان آغاز شد. دولت عربستان از چهار باشگاه بزرگ این کشور یعنی الاهلی، النصر، الهلال و الاتحاد حمایت کرد  تا این باشگاه ها ستارگان فوتبال دنیا را به خدمت بگیرند. پیش از این دولت عربستان، سهام باشگاه نیوکاسل را خریده بود. عربستانی ها در تابستان گذشته بیش از یک میلیارد یورو در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده بودند و ستارگانی نظیر مانه، محرز، فیرمینو، گابری ویگا، کانته، لاپورت و بنزما را به خدمت بگیرند. در واقع فقط باشگاه های انگلیسی در میان کل لیگ های دنیا در تابستان گذشته بیش از آنها هزینه کردند. 

خیلی ها تصور می کردند که عربستانی ها در پنجره نقل و انتقالات زمستانی نیز پرکار باشند اما این اتفاق رخ نداد. در حقیقت دولت عربستان این بار محدودیت مالی را برای باشگاه ها تعیین کرد و در کل زمستان فقط 23 میلیون یورو توسط باشگاه های عربستانی هزینه شد. پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ عربستان امشب بسته می شود و جدا از انتقال قریب الوقوع راکیتیچ به الشباب، به نظر می رسد که خرید دیگری در کار نخواهد بود. البته بازیکن کروات نیز به عنوان بازیکن ازاد و با فسخ قراردادش با سویا راهی لیگ عربستان می شود. 

تنها خرید بزرگ تابستانی لیگ عربستان، رنان لودی بود که الهلال برای خریدنش از مارسی 23 میلیون یورو هزینه کرد. بقیه خریدهای باشگاه های عربستانی یا رایگان یا به صورت قرضی بوده اند. 

4125