گزارش ویژه/ مرور پنج قضاوت پرحاشیه فغانی به بهانه اردن و عراق؛ من، خودِ «جنجالم»!

گزارش ویژه/ مرور پنج قضاوت پرحاشیه فغانی به بهانه اردن و عراق؛ من، خودِ «جنجالم»!

پایگاه خبری فوتبالی- پیروزی اردن برابر عراق با جنجال‌های زیاد داوری همراه بود.

به گزارش فوتبالی، اخراج ایمن حسین با دریافت کارت زرد دوم بابت اتفاقات رقم خورده در شادی بعد از گلش، هنوز روی بورس است. علیرضا فغانی با این تصمیم، یک بار دیگر قضاوت پرحاشیه‌ای داشت؛ آنچه در کارنامه او به وفور یافت می‌شود.

* تراکتور و نفت

تاثیر مستقیم در تعیین قهرمان یک فصل درست از همینجا شروع شد. فغانی برای قضاوت بازی هفته پایانی بین تراکتور و نفت راهی تبریز شد و با قضاوتش باعث شد جام از تبریز به اصفهان برود. اخراج آندرانیک تیموریان و 10 نفره کردن تراکتور از یک طرف، معادلات را تغییر داد.

* پرسپولیس و ذوب‌آهن

بازی با تساوی یک بر یک در جریان بود که ناگهان فغانی با یک تصمیم جنجالی همه چیز را تغییر داد. ارسال زمینی بازیکن ذوب‌آهن با تکل بنگر روبرو و به سینه او برخورد کرد ولی داور این صحنه را پنالتی گرفت چون به زعم او، توپ به دست مدافع پرسپولیس خورده بود. جو بازی ملتهب شد، بنگر کارت قرمز گرفت و کار به حدی بالا کشید که وزیر ورزش! هم وارد غائله شد.

* استقلال و صبا

این شاید سریع‌ترین استارت تمام دوران زندگی علیرضا فغانی بود. داور بازی استقلال و صبا از زمین صبا تا یک‌سوم دفاعی استقلال را در کمتر از 5 ثانیه دوید تا به فرهاد مجیدی کارت زرد داده و او را از زمین اخراج کند. این اتفاق درحالی افتاد که فغانی باید به دلیل خطای مرتضی کاشی به سود استقلال، پنالتی می‌گرفت ولی ترجیح داد پرونده مجیدی را بررسی کند!

* اروگوئه و پرتغال

فغانی به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قضاوت در فینال جام جهانی 2022 وارد قطر شد ولی دخالت V.A.R و تایید تصمیم توسط فغانی، او را از بازیها اخراج کرد. اشتباه فغانی در اعلام پنالتی به سود پرتغال، گل دوم آنها را رقم زد. اروگوئه با این باخت 2 صفر حذف شد درحالیکه اگر یک صفر بازنده می‌شد، به مرحله بعدی صعود می‌کرد.

* سوریه و استرالیا

قضاوت بازی رفت پلی‌آف رسیدن به جام جهانی 2018 در قاره آسیا بین سوریه و استرالیا به فغانی سپرده شد. هنوز کسی نمی‌داند چه اتفاقی روی آن ارسال افتاد که داور به سود سوریه اعلام پنالتی کرد؟ جز این، دادن کارت زرد به عمر خریبین و محروم کردن او از بازی برگشت هم چندان درست و قانونی نبود. هر دو فدراسیون به قضاوت فغانی، معترض شدند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی