از سردار و طارمی تا قلی‌زاده و جهانبخش؛ دار و دسته سابقه‌دارها

از سردار و طارمی تا قلی‌زاده و جهانبخش؛ دار و دسته سابقه‌دارها

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی درحالی برابر سوریه در یک‌هشتم قرار می‌گیرد که در فهرست 26 نفره‌اش، 7 بازیکن با سابقه باز کردن دروازه آنها را دارد.

به گزارش فوتبالی، در این جمع هم محمدحسین کنعانی‌زادگان دیده می‌شود که بازی را از دست داده و هم سردار آزمون که هیچ بازیکنی بیشتر از او نتوانسته با لباس تیم ملی به سوریه گل بزند.

* سردار آزمون

بهترین گلزن رویارویی‌های تاریخ ایران و سوریه است در کنار علی دایی با زدن 4 گل. حالا او، این فرصت را دارد تا با عبور از دایی، به تنهایی رکورددار شود. آزمون در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران برابر سوریه، دبل کرد؛ دیداری که 2 بر 2 تمام شد. سپس در یک بازی دوستانه که 3 صفر در تهران، سوریه را بردیم، گل زد. آخرین گلش را هم در برد 3 صفر بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 در اردن، وارد دروازه سوریه کرد.

* مهدی طارمی

شماره 9 تا به حال 3 بار توانسته دروازه سوریه را باز کند. هر 3 گل طارمی در یک بازی وارد دروازه آنها شده است: برد 5 صفر بازی دوستانه‌ای که به میزبانی ورزشگاه آزادی و در ایران برگزار شد.

* علیرضا جهانبخش

روزگار درخشانی را برابر سوریه سپری کرده است. با گل او بود که تیم ملی، مقدماتی جام جهانی 2022 را در تهران با برد استارت زد؛ نمایش ضعیف تیم اسکوچیچ و تک گل کاپیتان جهانبخش. شماره 7، گل دومش را در یک بازی دوستانه به سوریه زد؛ دیداری که تیم ملی با 5 گل برنده‌اش شد.

* کریم انصاری‌فرد

نام او به عنوان گلزن بازی با سوریه در دیداری ثبت شد که تیم ملی با 3 گل توانست رقیب را در آزادی و در یک بازی دوستانه شکست بدهد.

* علی قلی‌زاده

آخرین بازیکن ایرانی که توانسته دروازه سوریه را باز کند، قلی‌زاده است. او در جریان بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 که به میزبانی سوریه در اردن برگزار شد، گل سوم را با یک حرکت تکنیکی دیدنی وارد دروازه رقیب کرد.

* احسان حاج‌صفی

آخرین گل کاپیتان با پیراهن تیم ملی وارد دروازه سوریه شده است. در جریان بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2022 که در اردن برگزار شد، تیم ملی صاحب یک پنالتی شد. این ضربه را حاج‌صفی به تور دروازه رقیب رساند.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

بازی با سوریه را از دست داده و نمی‌تواند به تک گلش اضافه کند. تیم ملی در یک بازی دوستانه موفق شد سوریه را با 3 گل در ورزشگاه آزادی شکست بدهد. گل اول بازی را کنعانی‌زادگان در همان دقیقه یک بازی زد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی