شگفتی‌آفرینی اردن ؛ جذاب جنجالی

شگفتی‌آفرینی اردن ؛ جذاب جنجالی

پایگاه خبری فوتبالی- برد 3 بر 2 اردن مقابل عراق با نقش‌آفرینی علیرضا فغانی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های جام بود.

به گزارش فوتبالی، گویا شگفتی‌های جام ملت‌های آسیا تمام‌شدنی نیست. در یکی دیگر از شگفتی‌های قاره کهن عراق هم حذف شد و این اردن بود که توانست به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. عراق تیمی است که در مرحله قبل خودش شگفتی آفرید و با شکست دادن ژاپن سرنوشت چند تیم را با تغییرات اساسی مواجه کرد. حالا این تیم قربانی شگفتی‌آفرینی شد و رقابت را به اردن با یک کامبک جذاب واگذار کرد.

به نظر می‌رسید که ایمن حسین با گل دقیقه 76 سند صعود تیمش به مرحله بعد را امضا کرد. در نهایت اما یک شادی گل عجیب و تصمیم جنجالی اما درست فغانی که او را با کارت زرد دوم اخراج کرد باعث شد تا این گل شبیه به شمشیر دولبه‌ای برای عراقی‌ها عمل کند. بعد از دقیقه 90 این احتمال بیشتر شد که ایمن حسین اخراج‌شده تیمش را به مرحله بعد رسانده و شاید بدبینانه‌ترین حالت این بود که بازی به پنالتی کشیده شود. در نهایت اما دو گل از یزدان العرب و نیزار الراشدان به فاصله دو دقیقه عجیب‌ترین بازی جام را رقم زد. در حالی که تا دقیقه 90 آمار بازی تقریبا برابر بود اردن با یک بازی هجومی و انتحاری علاوه بر نتیجه آمار را هم به سود خودش تغییر داد تا با شایستگی تمام یکی از هشت‌تیم برتر جام شود.

نقطه عطف این بازی را به هر حال ایمن حسین و فغانی رقم زدند که با یک شادی گل جنجالی و غیرحرفه‌ای و کارت زرد دوم شاید سرنوشت بازی را عوض کردند.

4326