اشتباه فاحش رای دهندگان به مسی: نمی‌دانستند که جام جهانی، ملاک نیست!

اشتباه فاحش رای دهندگان به مسی: نمی‌دانستند که جام جهانی، ملاک نیست!

پایگاه خبری فوتبالی - انتخاب لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن سال در مراسم فیفا در هفته های اخیر به شدت جنجال ساز شد.

به گزارش فوتبالی، مسی در حالی به عنوان بهترین بازیکن سال 2023 در مراسم فیفا انتخاب شد که چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی، عملکرد جالبی نداشت. در واقع مسی پس از قهرمانی لیگ فرانسه و ناکامی در جام حذفی فرانسه و لیگ قهرمانان از پی اس جی جدا شد و در اینتر میامی هم دورانی کوتاه و نه چندان موفق را داشت چرا که با وجود قهرمانی در لیگزکاپ، در لیگ آمریکا  ناکام بود.

حالا روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی پرتغال گفته است که خیلی از رای دهندگان در زمان رای دادن مرتکب اشتباه شده اند چرا که نمی دانسته اند که این رای گیری مربوط به اتفاقات بعد از جام جهانی است و نباید مسابقات قطر را ملاک رای دادن قرار بدهند. 

روبرتو مارتینز که به مارسلو بروزوویچ رای داده، می گوید که خیلی ها نمی دانسته اند که نباید جام جهانی قطر را در این رای گیری ملاک قرار بدهند. ستاره کروات حالا در النصر توپ می زند و مارتینز می گوید که به خاطر عملکرد این بازیکن در جام جهانی به او رای داده است. 

روبرتو مارتینز در این باره گفت:" مرتکب اشتباه شدم.  در حال حاضر رای گیری ها و انتخابات زیادی انجام می شود. جایزه بهترین بازیکن فیفا در حالی اعدا شد که برای اولین بار، جام جهانی در زمستان برگزار شد. به شکل عجیبی ما فقط باید با ارزیابی شش ماه اول سال 2023 رای می دادیم چون رای گیری خیلی زود انجام شد.  برای من رای دادن برای جوایز فردی مشکل هستند. به نظرم عملکرد افراد به عملکرد تیمشان بستگی دارد. بروزوویچ و برناردو سیلوا نیز در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند و در لیگ های داخلی آنها درخشیدند. اما بروزوویچ بازیکنی است که ایده بازی کرواسی را معنا می کرد. باید تایید کنم که رای من اشتباه بوده است.  من فکر می کنم که تنها کسی نیستم که مرتکب این اشتباه شدم چرا که وقتی به رای گیری نگاه می کنید، می بینید که خیلی های دیگر هم بر اساس عملکرد بازیکنان در جام جهانی رای داده اند." 

4125