محبوب این روزهای آسیا؛ پیرمردی روی ابرها

محبوب این روزهای آسیا؛ پیرمردی روی ابرها

پایگاه خبری فوتبالی- تاجیکستان با رده 106 فیفا به مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا صعود کرد و این رویایی است که برای خیلی از تیم‌های بزرگتر برآورده نشد.

به گزارش فوتبالی، چندین سال پیش بود که مردم افغانستان در یک روز بارانی در میدان شهر کابل در حال رقص و پایکوبی بودند. حالی عجیب که کمتر در کوچه پس کوچه‌های افغانستان دیده می‌شد و همه این خوشحالی به خاطر دوم شدن تیم فوتبالشان در بازی‌های قهرمانی جنوب آسیا بود. 

مردی که آن روز بارانی را برای آن‌ها به یادماندنی کرد همان کسی است که این روزها کاری کرده تا تاجیکستانی‌ها سر از پا نشناسند؛ پیتر شگرت. 

مردم تاجیکستان که از اولین حضورشان در جام ملت‌های آسیا حسابی ذوق‌زده بودند با صعود از گروهشان در حال تجربه لحظاتی ناب بودند که حالا یک برد دیگر در یک هشتم‌نهایی آن‌ها را برای اولین بار در شرایطی غیرقابل باور قرار داده است. . آنها تمام این روزهای شیرین را مدیون پیرمردی هستند که در کارنامه‌اش هیچ افتخار بزرگی دیده نمی‌شود اما تا دلتان بخواهد از این شیرینی‌ها ثبت کرده است. زمان حضورش درتیم ملی افغانستان و بعد از آن هم حضور در مالدیو پر از لحظاتی این‌چنین برای مردمانی است که شاید پیش از او کمتر سهمی از این شیرینی‌های فوتبالی داشتند اما با پیتر شگرت تجربه‌های نابی داشته‌اند.

آمار بازی دیشب تاجیکستان و امارات نشان می‌دهد که تاجیکستان در مسائل فنی هم چیزی کم از حریف نام‌آشناتر خود نداشته است و پا به پای بازیکنان امارات ضربات پنالتی رفته تا در آنجا با چاشنی شانس راهی مرحله بعد شود. شانسی که این بار نه از بی‌رحمی فوتبال بلکه از عدالت آن برخواسته بود تا تیمی شایسته را به جایگاهی که لیاقتش را داشت برساند.

البته باید گفت که رشد فوتبال تاجیکستان از چند سال گذشته کلید خورده بود و با روند رو به رشدی که داشتند پیش‌بینی می‌شد که به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند اما جادوگر کروات رویاهای آن‌ها را زودتر و بزرگ‌تر کرد تا حالا دیگر وقتی از تاجیکستان حرف می‌زنیم به غیر از زبان فارسی، فوتبال هم در ذهن‌هایمان متبادر شود.

 تیمی که حالا باید منتظر حریف بعدی از میان عراق و اردن باشد و حالا دیگر باید در جواب این سوال که برنده این بازی کدام تیم خواهد بود باید کمی تامل کرد.

4326