خمز در جستجوی یافت جانشینِ صفا

خمز در جستجوی یافت جانشینِ صفا

پایگاه خبری فوتبالی – به نظر می‌رسد پاکو خمز به نظر به فکر یافتن هافبک دفاعی جانشین صفا هادی از بین نفرات موجود در تیمش شده است

به گزارش فوتبالی، پست هافبک دفاعی از جمله مواردی بوده که تراکتور از همان ابتدا به دنبال استخدام بازیکن در پنجره زمستانی بوده ولی هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است. تی‌تی‌ها که سخت دنبال جذب علیرضا علیزاده از گل‌گهر بودند، نتوانسته‌اند تا به این لحظه موافقت باشگاه سیرجانی را کسب کنند و گفته می‌شود در حال ارزیابی چند بازیکن دیگر هم در این پست هستند.

تراکتور در پست هافبک دفاعی صرفاً صفا هادی را در اختیار دارد که این هافبک عراقی به تنهایی نتوانسته کار را پیش ببرد و باتوجه به اینکه بازیکنی است که کارت زرد و‌قرمز هم زود به زود می‌گیرد، تی‌تی‌ها سخت به دنبال جذب یک بازیکن هم‌پستی برای وی هستند.

در همین راستا خمز همانند برخی بازی‌های نیم فصل اول در ترکیه هم از ریکاردو آلوز در پست هافبک دفاعی استفاده می‌کند؛ همانند بازی اخیر دوستانه پرشورها برابر زسکا صوفیه که ریکی در ترکیب ابتدایی و به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد. نکته بد برای تراکتور اینکه وقتی آلوز یک خط عقب‌تر حضور دارد، طبیعتاً نمی‌تواند در طراحی بازی و ایجاد خطر روی دروازه حریف همانند قبل عمل کند و این موضوع باتوجه به دور شدن وی از دروازه حریف با بازی در پست هافبک دفاعی گریزناپذیر است.

جالب اینکه خمز علاوه بر ریکاردو به نظر از میلاد کر مدافع جوان خود هم در نیمه دوم با زسکا در این پست استفاده کرده است. سرمربی اسپانیایی نیم فصل اول هم در یک بازی از سیدمحمد حسینی در پست هافبک تدافعی استفاده کرده بود و سخت به دنبال پیدا کردن نفری برای هم‌پستی کردن با صفا هادی است.

نکته شایان ذکر دیگر اینکه تراکتور یک بازیکن زیر ۲۳ سال به نام محمدرضا شکیب‌خو دارد که ابتدای فصل جذب کرده که توانایی بازی در پست هافبک تدافعی را داراست ولی خمز تا بدینجا به او میدانی نداده است.

1997