تایلند چطور صعود کرد؟ 3 بازی و 3 کلین شیت!

تایلند چطور صعود کرد؟ 3 بازی و 3 کلین شیت!

پایگاه خبری فوتبالی – تایلند یکی از دو تیمی بود که در مرحله گروهی جام ملت‌ها گل نخورد.

به گزارش فوتبالی، مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا روز گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید. 16 تیم برتر مسابقات راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند و حریفان‌شان را در این مرحله شناختند.

در مرحله اتفاقات عجیب و غیر منتظره کم نداشتیم اما قطعا یکی از عجیب‌ترین‌ها صعود تایلند به عنوان تیم دوم از گروه F آن هم بدون حتی یک گل خورده بود!

تایلند در اولین مسابقه‌اش در این گروه موفق شد با دو گل قرقیزستان را شکست بدهد. در مسابقه بعدی آنها موفق شدند عمان را با تساوی بدون گل متوقف کنند و سپس روز گذشته در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل عربستان هم به تساوی بدون گل دست پیدا کردند.

تایلند با این نتایج در مجموع 5 امتیاز گرفت و به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد.  آنها در 3 بازی دو گل زدند و گلی دریافت نکردند. حتی عربستان هم که در این گروه به عنوان صدرنشین صعود کرد یک گل خورد.

اهمیت گل نخوردن تایلند در مرحله گروهی وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم فقط دو تیم توانستند در 3 بازیِ مرحله گروهی کلین شیت کنند. تیم ملی قطر هم که در گروه حضور داشت با 3 برد، 5 گل زده و بدون گل خورده راهی مرحله حذفی شد.

تایلند البته برای ادامه دادن این روند و بیشتر کردن کلین‌شیت‌هایش کار دشواری در پیش دارد. چرا که در مرحله یک هشتم نهایی باید با یک حریف قدرتمند روبرو شود. این مسابقه روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

1359