دومین یک‌هشتم تیم ملی در تاریخ جام ملتها؛ عمان و حالا سوریه

دومین یک‌هشتم تیم ملی در تاریخ جام ملتها؛ عمان و حالا سوریه

پایگاه خبری فوتبالی- پایان مرحله گروهی جام ملتهای آسیا، سوریه را به عنوان رقیب تیم ملی در اولین راند بازیهای حذفی معرفی کرد.

به گزارش فوتبالی، حالا آنها بعد از عمان در دوره قبل، دومین رقیب‌مان در یک‌هشتم هستند.

از دوره قبلی بازیها بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تعداد تیمهای حاضر در مرحله نهایی را افزایش داده و از 16 به 24 برساند. این افزایش باعث تولد مرحله یک‌هشتم در تاریخ جام ملتهای آسیا شد. تا پیش از آن، تیمها بعد از مرحله گروهی، نصف شده و بازیهای حذفی از یک‌چهارم شروع می‌شد.

تیم ملی تنها دیدارش در یک‌هشتم را برده: ایران 2- عمان صفر. 31945 نفر به ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی آمده بودند تا رویارویی تیمهای کارلوس کی‌روش و پیم فربیک هلندی را تماشا کنند. دیداری که به قضاوت مهمان مکزیکی جام ملتها یعنی سزار آرتور راموس برگزار شد.

هنوز بازی به دقیقه یک نرسیده بود که داور در سوتش به نشانه اعلام پنالتی برای عمان دمید. ارسال بلند آنها از زمین خودی و اهمال عجیب مجید حسینی و خطای او، تیم ملی را در یک شوک فرو برد. احمد کانو پشت توپ ایستاد ولی در مصاف تک به تک با علیرضا بیرانوند، مغلوب شد و توپ با واکنش طلایی دروازه‌بان تیم ملی و برخورد به پای تیر عمودی راهی کرنر شد.

تیم ملی به این شوک، واکنش درخشانی داشت و در همان نیمه اول، کار را تمام کرد. علیرضا جهانبخش در دقیقه 32 توانست گل اول‌مان را بزند. دفع توپ مجید حسینی به مدافع عمانی رسید ولی کنترل او با هجوم جهانبخش همراه شد. شماره 18 توپ را گرفت و با یک ضربه بیرون پا دروازه را باز کرد.

کمتر از 10 دقیقه بعد، تیم ملی صاحب یک ضربه پنالتی شد. ارسال از راست جهانبخش در سمت چپ محوطه جریمه به طارمی رسید. او در مصاف با 2 بازیکن عمانی، یک پنالتی به سبک خودش گرفت. این ضربه را، اشکان دژاگه به مرکز دروازه فرستاد که با واکنشی همراه نشد و گل دوم تیم ملی را رقم زد  و نهایتا تیم ملی با همین نتیجه، حریفش را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی