خوش‌شانس‌ترین تیمِ جام ملت‌ها؛ اندونزی به تورنمنت برگشت!

خوش‌شانس‌ترین تیمِ جام ملت‌ها؛ اندونزی به تورنمنت برگشت!

پایگاه خبری فوتبالی – در حالی که همه منتظر صعود عمان به مرحله حذفی جام ملت‌ها بودند اما ناکامی این تیم در پیروزی مقابل قرقیزستان باعث شد اندونزی به جام برگردد.

به گزارش فوتبالی، مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا روز گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید و 16 تیم برتر مسابقات راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. در این بین رقابت تیم‌های سوم برای صعود به مرحله حذفی یکی از جذابیت‌های جام بود.

خیلی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که تیم ملی عمان در روز آخر با پیروزی مقابل قرقیزستان می‌تواند به عنوان یکی از تیم‌های سوم به مرحله حذفی برسد. اما تیم برانکو ایوانکوویچ نتوانست حریفش را شکست بدهد و حذف شد.

در این بین بهترین اتفاق ممکن برای تیم ملی اندونزی افتاد و این تیم که ناامیدانه منتظر پایان بازی‌های مرحله گروهی بود تا به خانه برگردد اما ناکامی عمان باعث شد اندونزی ناباورانه به جام برگردد و در قطر بماند!

اندونزی روز چهار‌شنبه در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی با نتیجه 3 بر یک مغلوب ژاپن شد تا با همان 3 امتیازی که از پیروزی بر ویتنام گرفته بود در رده سوم بماند.

3 امتیاز در نگاه اول برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم کافی به نظر نمی‌رسید. برای همین هم اعضای این تیم امید چندانی برای صعود نداشتند. اما چه کسی فکر می‌کرد عمان نتواند قرقیزستان را شکست بدهد؟

بازیکنان اندونزی با ناامیدی محض به تماشای مسابقات روز آخر نشستند تا اگر یک‌درصد نتیجه مطلوب آنها رقم بخورد چمدان‌های‌شان را که بسته بودند دوباره باز کنند. در میان ناباوری همه چیز به نفع آنها رقم خورد.

اندونزی با دو برد، یک باخت، 3 گل زده، 6 گل خورده و تفاضل گل 3- در جدول تیم‌های سوم در رده چهارم قرار گرفتند و به عنوان آخرین تیم جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کردند. 

1359