پاکو خمز و تاثیرپذیری از این دو مرد در تراکتور

پاکو خمز و تاثیرپذیری از این دو مرد در تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی - خواکین گیل و خوان لونا دو دستیار مورد اعتماد پاکو خمز هستند که تاثیر زیادی بر تصمیمات سرمربی تراکتور دارند.

به گزارش فوتبالی، پاکو خمز مردی با دیسیپلین بالا و سخت‌گیر در تراکتور است. سرمربی‌ای که روش کاری خاص خود را دارد و این روش چیزی بوده که بسیار مورد پسند تی‌تی‌ها قرار گرفته و پاکو‌ را در تراکتور خصوصی که لرزان‌ترین نیمکت سرمربیگری را داشته، بیشتر از یک سال ماندگار کرده است.

در رابطه با سرمربی اسپانیایی همیشه این موضوع مطرح است که اکثر تصمیات را خود شخصاً می‌گیرد و حتی در طراحی و اجرای تمرینات هم برخلاف بسیاری از سرمربیان به عنوان نفر اول نقش‌آفرینی می‌کند ولی با این وجود دو مرد در اردوی تراکتور هستند که می‌توانند به پاکو مشاوره دهند و‌ به نوعی خمز به حرف آن‌ها گوش می‌دهد.

نفر اول خوان لونا دستیار ۵۸ ساله خمز است که بازیکن چندان مطرحی در دوران فوتبالش نبوده و معمولاً به عنوان دستیار پاکو شناخته می‌شود؛ مردی که در مشاوره‌های فنی به خمز نقشی اساسی دارد و پاکو از صحبت‌های وی به سادگی عبور نمی‌کند.

دومین فرد یک اسپانیایی دیگر است که در تبریز با پاکو خمز همکار شده است. خواکین دستیار سابق کالدرون در پرسپولیس که به دلیل سابقه کار در ایران به خمز پیشنهاد شد و پس از اتمام فصل گذشته و با وجود اینکه پاکو دستیاران خود را ابتدای فصل به تبریز آورد در جمع کادرفنی تی‌تی‌ها ماندگار شده است. در رابطه با خواکین همواره این صحبت وجود داشته که وی باتوجه به شناختی که از بازیکنان ایرانی دارد، در تعیین خرید بازیکنان ایرانی نقشی اساسی دارد ولی با این حال پاکو خمز این موضوع را در یکی از نشست‌های خبری خود رد کرد.

با تمام این اوصاف نمی‌توان از نقش این دو اسپانیایی در تراکتور به سادگی گذشت و باید خوان لونا و خواکین گیل را دست راست و چپ پاکو خمز در تراکتور دانست.

1997