مسیر عجیب کره جنوبی تا فینال؛ از این سخت‌تر، می‌شود؟

مسیر عجیب کره جنوبی تا فینال؛ از این سخت‌تر، می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - راند آخر مرحله گروهی جام ملتها، امروز در قطر برگزار می‌شود تا سرنوشت و چیدمان نهایی جداول گروه‌های 5 و 6 نیز تعیین گردد. 

به گزارش فوتبالی، این آخرین فرصت برای تیمهایی مثل کره جنوبی و عربستان است تا برای قرارگیری در دو سمت مختلف جدول، تصمیم بگیرند.

مورد ویژه این دوره جام ملتها اما بدون تردید کره جنوبی است. تیمی که حسرت قهرمان نشدنش در این بازیها از نیم قرن هم بیشتر شده و برای پایان دادن به این طلسم، کار بسیار سختی دارد. کلینزمن و تیمش برای رسیدن به جام قهرمانی باید با 3 تا از این 4 تیم مصاف بدهند: ایران، ژاپن، عربستان و استرالیا. و اگر جام را فتح کنند، قطعا با توجه به مسیری که رفته‌اند، شایسته‌ترین تیم این دوره برای دور افتخار زدن بوده‌اند.

* اول گروه

کره جنوبی درصورت صدرنشین شدن در گروهش، باید در اولین بازی مرحله حذفی برابر ژاپن در یک‌هشتم قرار بگیرد. آنها در صورت عبور از سامورایی‌ها، آنگاه در یک‌چهارم باید با ایران مصاف بدهند. این یعنی رویارویی با دو تیم اول رنکینگ قاره کهن تا قبل از نیمه‌نهایی. اگر آنها خودشان را به جمع 4 تیم برسانند و راهی فینال شوند آنگاه باید در بازی نهایی با یکی از بین عربستان و استرالیا مصاف بدهند.

* دوم گروه

کره اگر بخواهد از صدرنشینی صرف نظر کرده و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود، مسیر حتی سخت‌تری نسبت به حالت قبل پیش رو دارد. حریف آنها در یک‌هشتم، عربستان خواهد بود. برتری برابر تیم مانچینی، کره را به مصاف استرالیا در یک‌چهارم می‌فرستد. این یعنی مصاف با دو غول قبل از رسیدن به جمع 4 تیم پایانی. آنها اگر بازهم موفق باشند و خودشان را به فینال برسانند آنگاه باید رودرروی ایران یا ژاپن قرار بگیرند.

* نکته

اول یا دوم شدن در گروه، فرقی به حال کره جنوبی نمی‌کند. آنها برای قهرمان شدن باید با تمامی مدعیان سنتی قهرمانی روبرو شوند. ژاپن یا عربستان در یک‌هشتم، ایران یا استرالیا در یک‌چهارم و یکی از این 4 تیم در فینال؛ از این سخت‌تر امکان دارد؟ شاید فقط نیمه‌نهایی و رویارویی با قطر یا عراق، مجالی برای کمی استراحت کردن باشد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی