صعود عجیب ساحل عاج با چاشنی شانس

صعود عجیب ساحل عاج با چاشنی شانس

پایگاه خبری فوتبالی- میزبان جام ملت های آفریقا با خوش شانسی به دور بعدی رقابت ها صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ساحل عاج به عنوان میزبان جام ملت های آفریقا با چاشنی شانس راهی دور حذفی رقابت شد. با توجه به نتایج به دست آمده در شب آخر مرحله گروهی و برد مراکش مقابل زامبیا و همچنین تساوی دو تیم تانزانیا و جمهوری دموکراتیک کنگو میزبان مسابقات یعنی ساحل‌عاج علی رغم شکست سنگین روز آخر مقابل گینه استوایی به دور بعدی جام ملت‌ های آفریقا صعود کرد. دور گروهی رقابت های جام ملت های آفریقا در حالی به پایان رسید که تیم های بزرگی مانند الجزایر، غنا، تونس از گردونه رقابت ها کنار رفتند و تیم هایی مانند مصر، ساحل عاج و کامرون هم فقط با چاشنی شانس راهی دور بعدی شدند.

اما عجیب ترین اتفاق در مورد تیم ملی ساحل عاج این است که پس از شکست سنگین مقابل گینه استوایی در روز پایانی مرحله گروهی لوییس گاست سرمربی ساحل‌عاج از سمت خود اخراج شد و به این ترتیب تیم باید در دور حذفی بدون سرمربی به مصاف رقیب خود برود و حریف ساحل‌ در دور حذفی هم سنگال قدرتمندترین تیم رقابت ها است که با آلیو سیسه به دنبال تکرار قهرمانی دوره گذشته خود است و با ۹ امتیاز کامل مرحله گروهی راهی دور بعدی رقابت ها شد.

صعود تیم های کم نام و نشان مانند موریتانی، کیپ ورد و نامیبیا هم از نکات جالب مرحله گروهی بود که کمتر هوادار فوتبال در ابتدای رقابت های شانسی برای این تیم ها قائل بود.

۱۰۰۹