نظر جالب ستاره اوکراینی توپچی‌ها در مورد تفاوت‌های گواردیولا و آرتتا

نظر جالب ستاره اوکراینی توپچی‌ها در مورد تفاوت‌های گواردیولا و آرتتا

پایگاه خبری فوتبالی- الکساندر زینچنکو، در آخرین مصاحبه خود از تفاوت‌های موجود میان گواردیولا و آرتتا گفت.

به گزارش فوتبالی، الکساندر زینچنکو یکی از بازیکنانی است که هم زیر نظر گواردیولا بازی کرده و هم میکل آرتتا. او برای هر دو سرمربی نقش تاثیرگذاری ایفا کرد و یکی از مهم‌ترین مهره‌ها در پازل تاکتیکی دو مرد اسپانیایی بود.

این مدافع 27 ساله که در سال 2016 به ورزشگاه اتحاد پیوست، یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های منچسترسیتی در سال‌های اخیر بود و کمک شایانی به سیتیزن‌ها کرد تا تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس شود.

الکساندر زینچنکو در طول 6 سال حضور خود در منچسترسیتی، 76 بازی در لیگ برتر انگلیس انجام داد و 7 پاس گل داد. سه تا از این پاس گل‌ها در شش بازی آخر او به هم‌تیمی‌هایش داده شد و به آبی‌های شهر منچستر کمک کرد تا برای هشتمین بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کند.

این ملی‌پوش اوکراینی بعد از افتخاراتی که در منچسترسیتی به دست آورد، به آرسنال پیوست تا در کنار میکل آرتتا، آرسنال را تبدیل به یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس کند.

زینچنکو که با پپ گواردیولا و میکل آرتتا کار کرده است، یک تفاوت بین این دو مربی را برجسته کرد. او در مصاحبه‌ای با رسانه د اتلتیک، عنوان کرد که گواردیولا یک ماشین قدرتمند و رقابتی در منچسترسیتی ساخته است که به راحتی نمی‌توان آن را شکست داد. زینچنکو در این باره گفت: «سیتی این ماشین را طی چند سال ساخت و ثبات در شکل گرفتن چنین تیمی نقش اساسی داشت.»

او اضافه کرد: «گواردیولا تجربه بیشتری از آرتتا دارد؛ او پیش از این در بایرن مونیخ و بارسلونا کار کرده بود و می‌دانست چگونه باید یک پروژه را رهبری کند؛ اما آرتتا در نقطه شروع قرار دارد و باید زمان بیشتری به او بدهیم تا بتواند تیمی برای رقابت با منچسترسیتی بسازد.»

خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که این دو سرمربی شباهت‌های زیادی به همدیگر دارند و به نوعی آرتتا، پپ گواردیولا را الگوی خود در دنیای مربی‌گری قرار داده است.

1428