ماجرای مجسمه یک بازیکن ایرانی که در توکیو ساخته نشد! (ویدیو)

ماجرای مجسمه یک بازیکن ایرانی که در توکیو ساخته نشد! (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی – مدافع اسبق تیم ملی، روایت جالبی درباره یکی از معروفترین گل به خودی‌های گرفته‌نشده! تاریخ تیم ملی داشته است.

به گزارش فوتبالی، یکی از خاص‌ترین خاطراتی که اهالی فوتبال و طرفداران تیم ملی دارند، از گل به خودی عجیب علی‌اکبر استااسدی به احمدرضا عابدزاده در دقایق ابتدایی بازی تیم ملی مقابل ژاپن در پلی‌اف جام جهانی 98 دارد. گلی که بسیار هم زیبا بود! و خوشبختانه به لطف پرچم کمک داور، مردود اعلام شد.

گل به خودی استاداسدی جلوی ژاپن

تازه‌ترین توضیح علی‌اکبر استاداسدی درباره آن گل عجیب، مربوط به مصاحبه امروز او با یکی از روزنامه‌هاست: «آن صحنه که به عابدزاده گل زدم، گل ملی حساب می‌شود(با خنده). وقتی توپ وارد دروازه شد، از ترسم خیلی زود تغییر مسیر دادم، به هر حال این اتفاقات در فوتبال پیش می‌آید. بعد از بازی هم به عابدزاده گفتم می‌خواستم امتحان کنم ببینم آماده هستی یا نه! اگر ژاپن با گل من به جام‌‌جهانی می‌رفت مجسمه‌ام را در توکیو می‌ساختند! خدا را شکر داور گل را آفساید گرفت.»

اما نکته بامزه راجع به گل به خودی استاداسدی این است که این گل آفساید گرفته شده و این در حالی است که گل به خودی در حالت آفساید مانعی ندارد! 

مدافع سابق ایران در این باره هم چنین می‌گوید: «کمک داور قبل از اینکه ضربه سر را بزنم، پرچم را به نشانه آفساید بالا برد. به هر حال، این هم از خوش‌شانسی ما بود.»

1997